Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   C20 Till TRS 2006!? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11076)

Jonmpa 2007-01-12 13:20

Härligt SVoyager...

Då har vi verkligen nåt att se fram emot om ett tag, du är mycket duktig på tågdetaljer och tågbyggerier, fantastiskt, jag ger 100 poäng av 100 möjliga redan innan jag sett hur den nya modellen blev, hur har du fått in Mörbyutropet förresten, det fanns inte på den här Version 5 som jag har hittills, men nu när version 6 är i antågande om 5:an är nästan superb så måste ju 6:an vara dubbelt så bra med alla förbättringar med motorljud och så vidare, ja den som lever får se hur den blev, lycka till säger jag kanske så här i elvte timmen, Trevlig elg. Mvh Johnny Nilsson

Affe 2007-01-12 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
Då har vi verkligen nåt att se fram emot om ett tag, du är mycket duktig på tågdetaljer och tågbyggerier, fantastiskt, jag ger 100 poäng av 100 möjliga redan innan jag sett hur den nya modellen blev, hur har du fått in Mörbyutropet förresten, det fanns inte på den här Version 5 som jag har hittills, men nu när version 6 är i antågande om 5:an är nästan superb så måste ju 6:an vara dubbelt så bra med alla förbättringar med motorljud och så vidare, ja den som lever får se hur den blev, lycka till säger jag kanske så här i elvte timmen, Trevlig elg. Mvh Johnny Nilsson

Jonmpa... Instämmer... Det märks att du har lagt enr mycket jobb på den så...WOW :eek: :eek: :eek: :tumupp:

Sparkfot 2007-01-12 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av SVoyager
rgr. Den är bra men behöver lite mer. Varför är bilden så små? Är det vit för färg?

Nästa version ska släppas kanske under helgen eller den helg efter (nästa väckan). Det finns några problem med texturen så den behövs lite mer arbete. Det positiva är att jag har mer tid att arbeta på motor ljudet.

SV

Mer bilder ska vara på ingång, har kontaktat en förare som jag vet innehaver en kamera som har lovat att försöka ta lite bilder, lägger ut mer bilder så fort jag fått dem.

ossart 2007-01-14 17:29

Hjälp mig med C20 att få den att funka så att jag kan köra den i trs2006!

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Mer bilder ska vara på ingång, har kontaktat en förare som jag vet innehaver en kamera som har lovat att försöka ta lite bilder, lägger ut mer bilder så fort jag fått dem.

Jag har problem att få den att fungera till trs2006 Missing dependencies: Missing dependencies: Electric Commuter C20
Missing dependencies: Missing dependencies: Stockholms Tunnelbana

så står det Unknown Location: <kuid:58843:53003>
Not faulty: C20 Bogey
Not faulty: C20 Engine
Not faulty: C20 M DummyCab
Not faulty: c20 Silent Engine Sound
Not faulty: Passenger

så står det ned
och jag vet inte hur jag ska få det att funka behöver hjälp!
Svara snarast!

Kristian 2007-01-14 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av ossart
Jag har problem att få den att fungera till trs2006 Missing dependencies: Missing dependencies: Electric Commuter C20
Missing dependencies: Missing dependencies: Stockholms Tunnelbana

så står det Unknown Location: <kuid:58843:53003>
Not faulty: C20 Bogey
Not faulty: C20 Engine
Not faulty: C20 M DummyCab
Not faulty: c20 Silent Engine Sound
Not faulty: Passenger

så står det ned
och jag vet inte hur jag ska få det att funka behöver hjälp!
Svara snarast!

Du saknar tyfonljudet. Det finns på DLS.

Affe 2007-01-14 18:12

EDIT: ONÖDIGT INLÄGG
Har fixat problemet jag hade problem.
Ursäkt för inlägget!!

SVoyager 2007-01-19 07:26

Ingen behövs att ursäkta affe, det är det rätt plats för att ställa frågor!

Jag är nästan klart med v0.8. 3d arbete är gjort. allt är gjort. Alla knappar kan vara tryckt på hytten, bara en undantag, det svart knapp på microphonen. Jag fortfarande har en lite problem med en textur så jag väntar lite, ska tala på min vän imorgon och vill ser om han kan göra en lite "nöd" arbete på texturen. Om han inte har tid, ska jag släppa v0.8 trots det. Ändå är problemet med texturen inte så stort.

Har också arbetat lite mer med motor ljud skript. Jag vet inte om jag ska släppa det med v0.8. Mina ljud filar är helt inte bra, man hör för det mesta en stort "hisssssssss" ljud i backgrundet och det kan vara irriterande. Här finns en preview. I det sista preview hade jag 4 ljud filar. Nu är det samma filarna men "splitted" i 16 små filar. En fil varje sekund. Det betyder att när man stoppa att accelera, ska ljudet stoppa också nästa omedelbart och när man börja att accelera igen, ska en bättre fil spelas.

www.svoyager.com/files/motorljud2.mpg

vad tror ni? bra? dålig? suggestioner?

UP6936 2007-01-19 17:10

Ljudet är bra men inte perfekt.

Frågan är bara hur man ska kunna göra en bättre ljudinspelning. Den bästa lösningen vore nog att få låna en C20 i Rissnedepån och köra på provspåret, spår 1. Det är långt nog att tillåta att kan man gå från stillastående till hög fart och ner igen (det var linjen mellan Hallonbergen och Rinkeby innan Tub2 blev färdigbyggd). Det skulle ge en komplett ljudbild.

Dessutom skulle man nog behöva en mer proffesionell inspelningsutrustning.

Men släpp gärna det här ljudet, det är under alla omständigheter bättre än det befintliga.

//Lars S

vfp420b 2007-01-19 17:22

För de som verkligen vill veta hur "acc-ljudet" hörs i hytten, så kolla på denna film från Youtube..
Dock inte i bästa kvalité här på filmen, varken bild eller ljud..;)

http://www.youtube.com/watch?v=xH8rg...related&search=

Igthorn [avregistrerad] 2007-01-19 17:47

Nu har jag provkört C20 ett par timmar. Måste verkligen säga att jag är helt vansinnigt imponerad av den här vagnen. Jättebra jobb SVoyager. Det verkar dock som om utropet bara sker på T-centralen, alla andra stationer kör den tyst förbi, bara visar hållplatsnamnet.

vfp420b 2007-01-19 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av Igthorn
Det verkar dock som om utropet bara sker på T-centralen, alla andra stationer kör den tyst förbi, bara visar hållplatsnamnet.

Han har väl bara lagt till T-centralen som utrop eller nått sånt, antar jag..

SVoyager 2007-01-19 21:46

Hmm, bra idé lars, kan det vara gjort? jag börjar att planera min resa i stckhlm igen, man jag verkligen, kanske nånting jag kan bidrag till?? ;) men det är klart att min inspelare är inte perfekt för det. :(

Om utropsljudet. Just nu har ni bara två.

T-Centralen
Axelsberg

I v0.8 ska ni ha

Aspudden
Axelsberg
Bandhagen
Bergshamra
Bredäng
Enskede Gård
Farsta
Fittja
Gamla Stan
Globen
Gullmarsplan
Hallunda
Högdalen
Hornstull
Karlaplan
Liljeholmen
Mälarhöjden
Masmo
Midsommarkransen
Mörby Centrum
Örnsberg
Sätra
Skanstull
Slussen
Stadion
Stureby
T-Centralen
Universitetet
Vårberg
Vårby Gård
Zinkensdamm

(31/100)

Om ni har några som inte finns i listan och vill ha de i v0.8, skicka dem till mig så snart som möjligt!! svoyager@svoyager.com

SV

Sparkfot 2007-01-19 22:28

Svoyager:: Har Å,Ä,Ö problemet löst sig? Dvs går det nu att använda Å,Ä,Ö i stations namnen och på Destinationen?:)

UP6936 2007-01-20 03:32

Citat:

Hmm, bra idé lars, kan det vara gjort? jag börjar att planera min resa i stckhlm igen, man jag verkligen, kanske nånting jag kan bidrag till?? ;) men det är klart att min inspelare är inte perfekt för det. :(
SV

Tja, man kan ju alltid fråga.....

Du ville ju ta en närmare titt på C20F 2000 också. Den underhålls i Högdalendepån.

När kommer du till Sverige?

//Lars S

SVoyager 2007-01-20 04:56

Citat:

Svoyager:: Har Å,Ä,Ö problemet löst sig? Dvs går det nu att använda Å,Ä,Ö i stations namnen och på Destinationen?:)

Jaa, fungerar bra nu. Jag har en lite problem med det men inte nånting vicktig.
Passagerare skyltarna har problem att visar svensk bokstav. Vet inte vad är problemet men det är inte vicktig.

Man kan sätta in nya filar som man vill, finns bara en config.txt fil att redigera (förut var det 2 filar. config.txt och en skript fil, nu är det bara en fil). Svensk bokstaver fungerar men jag tycker att det är omöjligt att ha en svensk bokstav i ljudfilen (t.ex. mälaröjden.wav ska inte fungera men malarojden.wav fungerar, det är bara ljud fils namn, stationer kan ha det svensk bokstaver.). Jag vet inte om det är en problem med trs eller nånting i min skript. (svenolov, om du läser det. Vet du om TRS kan öpna en .wav fil med svensk bokstaver??)

Citat:

Ursprungligen postat av UP6936
Tja, man kan ju alltid fråga.....

Du ville ju ta en närmare titt på C20F 2000 också. Den underhålls i Högdalendepån.

När kommer du till Sverige?

//Lars S

Sant, nästan glömt C20F. Skulle vara bra att ser den i detalj.
Om resan, jag vet inte ricktig, måste fråga min chef. (mina chefer). en av dem sa ja, måste fråga den andra chefen. ("its a bit complicated heh. The big boss said yes but i need to know if the supervisor will say yes too and since i have a good reputation and im friends with her, it shouldnt be a problem... i hope.").

Ändå, om svaret ska vara "ja", ska det vara på samma tid igen, 1st april till 1st juli. Jag även har samma lägenheten som sista gången så det ska känna hemma :D . spännande!

SV

SVoyager 2007-01-20 06:30

Oupss! Tack sparkfot, jag har fixat namnen på filarna! Bra att du har sett det för fittja skulle inte vara spelat! Om du ser mer, tack för att säger det igen!!

SV

(konstig, jag har fått ett mailj säger att du har skrivit på det här trådet men finns ingenting)

SVoyager 2007-01-20 08:24

Har försökte att redigera ljud filarna mig själv.

Vad tycker ni??

nya
www.svoyager.com/files/motorljud3.mpg

gamla
www.svoyager.com/files/motorljud2.mpg

SV

Daniel 2007-01-20 10:35

Det är bra, men inte perfekt! :) Stör mig väldigt mycket på "shhh" ljudet i bakgrunden. Hoppas du kan fixa det! =)

svenolov 2007-01-20 14:50

Citat:

Jaa, fungerar bra nu. Jag har en lite problem med det men inte nånting vicktig.
Passagerare skyltarna har problem att visar svensk bokstav. Vet inte vad är problemet men det är inte vicktig.
....
Jag vet inte om det är en problem med trs eller nånting i min skript. (svenolov, om du läser det. Vet du om TRS kan öpna en .wav fil med svensk bokstaver??)

När det gäller å,ä,ö i TRS så fungerar det om texten är av typen sträng (string). Detta gäller strängar som är ren text och synlig för använaren. Detta fungerar både i skript och config-filer. I config-filer bör man använda å,ä,ö endast i "string tables" (aldrig i tag-namnet utan endast i strängen som följer efter taggen).

Man skall ALDRIG använda å,ä,ö när man referarar till filnamn, funktioner i skript, eller övriga taggar (tags) i config-filer.

När man använder å,ä,ö och andra speciella tecken i strängar avsedda för meddelanden, så måste användaren ha rätt teckentabell/språk (i det här fallet svensk) installerat i datorn. Det är därför alltid bra att lägga sådan text i config-filen, så använaren själv kan välja språk. Undvik alltid att hård-koda sådan text i skript.

Tänk också på att det kan bli fel när man skriver in text för ett objekt som är synlig för en använare som har ett annat språk installerat, i en rutt eller session (kan vara en t.ex. en skylt eller ett meddelande). I detta fall är det den som har gjort objektet, som är ansvarig för att det blir rätt.

Sparkfot 2007-01-20 16:39

Citat:

Oupss! Tack sparkfot, jag har fixat namnen på filarna! Bra att du har sett det för fittja skulle inte vara spelat! Om du ser mer, tack för att säger det igen!!

SV

(konstig, jag har fått ett mailj säger att du har skrivit på det här trådet men finns ingenting)

Vid en närmare eftertanke så redigera jag om mitt inlägg men jag kom en ny korrigering: När man ställer in dest.koden för "Telefonplan" så kommer det upp "Telephonplan" ville bara göra dig uppmärksam på att det stavades med F och inte P som i canada?.:)

SVoyager 2007-01-20 21:26

Citat:

Vid en närmare eftertanke så redigera jag om mitt inlägg men jag kom en ny korrigering: När man ställer in dest.koden för "Telefonplan" så kommer det upp "Telephonplan" ville bara göra dig uppmärksam på att det stavades med F och inte P som i canada?.:)

Tack igen, har fixat det. Sant att på båda engleska och franska skriver man "telephone" ("téléphone" på franska). Det var en reflex att skriver samma på svenska, oups. :o :D

keep em coming if you see more! ;)

Tack svenolov för förklarning. Mycket vicktig information i det här. I min config fil ska båda destination koder och utrop fils listan finnas. Vi redan har destination koder och allt fungerar. Vad jag har gjort är att jag också har stations namnen i listan. Stations namnen är "tags"namnet och i "strings table" ska finnas det .wav fil som måste spelas. t.ex.

T-Centralen T-Centralen.wav

Men det betyder att jag måste ta bort svensk bokstaverna på tagsnamn utan att lösa det ricktig namn på stationerna i trs. Jag har skriptat det. Så man fortfarande använda svensk namn i TRS men skripten ska lysna på det svensk bokstaver och ska ta dem bort. Den måste också ta bort mellanslag. I config fil ska man skriva ingen svensk bokstaver. t.ex

MrbyCentrum Morby Centrum.wav
rnsberg Ornsberg.wav
Mlarhjden Malarhojden.wav
Enskedegrd Enskede Gard.wav
osv...

Man ska skriva Enskede Gård på stations namn i trs och ni ska ser det rätt namn, men vill behöva att skriva det utan svensk bokstaverna i config filen.

Nånting speciell är att det först fungerade med svensk bokstaverna i tags namn men bara i TRS 2004. I TRS 2006 var dem ersatt med ett "@"....

Daniel, tack för commentär. Hmm, det är bäst att jag kan göra, har aldrig arbetat med en wav fil program. Vilken tror du är bäst. motorljud3 eller motorljud2???

--

Om v0.8, tycker jag att jag inte ska ha det texture fil under helgen. Spelar ingen roll, ni ska ha v0.8 imorgon (eller sent i kväll, ska släppas den kanske omkring kl4 på morgonen, kanada tid (+5/6 timmar svensk tid).

SV

Affe 2007-01-20 21:48

Mycket bra Svoyager...Du är grym på snt här...
Kan du säga vilken tid det e i Sverige och jag undrar hur man tar bort den där "ej i trafik" texten och byter namn på den t.ex."Centralen"
Mycket snyggt!!!

Robert 2007-01-21 00:53

Om du har senaste versionen (V 0.8, så använder du tumhjulen på vänstra panelen. 101 110 osv. Vill du ha tillbaka ej i trafik så kan du välja 199, 299 och 399, (bana 1, respektive 2 och 3). Lycka till.

Verkligen snyggt Svoyager. Nu har vagnen nästan allt som en riktig C20 har. Keep up the good work!:tumupp:

SVoyager 2007-01-21 07:43

V0.8 nu!

Hej hej!

Här finns v0.8!!

V0.8b
-Tillagt ny, hög kvalitet texturer för taken, golvet, tangentbordet, körspakens ”base” och det höger panelen!!
-Tillagt accelerations ljud. Det är en början och vill ha eras commentärer.
-Tillagt svensk bokstaver ”compatibility” på stations namnen.
-Tillagt många mer utrops filar, ser listan.
-Byggt om främre glassen. Man kan flytta den.
-Byggt om den höger panelen för att kunna bäst använda det nya texture.
-Byggt om föraresstol.
-Byggt om några olika delar av hytten, t.ex dörrarna,.fönster, taket….
-Varje knappar kan vara tryckt nu. Dem gör ingenting nu men ska göra nånting i V0.9, det fanns mycket arbete bara på det, mer än det ser ut. Några av dem knappar ljuser upp när dem är tryckt, dem finns i den här version, det finns några kvar att göra på höger panelen.
-Man kan använder nödspaken för att öppna hyttens dörrarna.
-Ändra texturer som finns i knapparna, dem knappar som hade en enkel färg har nu en hög kvalitet texture. Snabbstart knappar är inte gjort.
-Att skapa ny utrops filar är lättare nu. Allt finns i CABs config.txt fil.
-”Back” knappen fungerar. Det finns ingen begräsning på den just nu men ska i framtiden.

V0.8a
-Tillagt svenska bokstaver (och alla olika) på passagerare skärmar
-Tillagt det svenska läsmig fil
-Fixat en lite bugg med AI
-Ändrat sätten att hur man kan ändra destination koder, lättare att göra.
-Ändrat det läsmig filen och den är lättare att hitta.

Tack igen till!
-Lars Stegenius (UP9636)
-Kenny Ericson (Rc1166)
-Patrick Ericson (HemuleN)
-Roger (Rojje)
-Conny
-Sparkfot
-Daniel Hubinette (Daniel)
-Sven Fraenell (Svenolov)
-Martin Belley (Fuzznec)
-Ruben Te Biesebeek
-Kristian Karlsson (Krille400)
-Tack till ni som ger många kommentärer och suggestioner här på den här forum!!
-Stort tack till Ledning och personal vid Tågias Nyboda-depå för att kunna ha personal för att svara mina frågor och kunna ser en C20 på alla vinkel som jag ville!! Tack!!

www.svoyager.com/files/c20_v08.cdp
www.svoyager.com/files/c20_v08.zip

Hoppas att ni ska gillar det. Förstås vill jag veta vad ni tycker ;). Jag har inte provat den i mycket tid. Den fungerar i min enkel bana men ni ska prova den bättre än jag. Om det finns några bugs, säger det, jag lysnar!

SV

Daniel 2007-01-21 09:16

Tankar nu, skit, tar 8 minuter! :D

Tack ännu en gång SVoyager!

Sparkfot 2007-01-21 19:32

Svoyager: Jo jag förstod att det var en ren vana för dig att skriva Telefonplan med P istället för F men vaddå shit happens.:D
Av att dömma på din beskrivning av v.08 så låter det riktigt bra, längtar enormt efter min hårddisk igen som är på reperation så kan inte testa din nya version av C20, men har om du kommer till sverige och sthlm igen så kanske du kan göra ett nytt försök att demonstrea din modell för tågias chefer?.

Affe 2007-01-21 20:15

Men jag undrar vad alla nummer står för...
kanske 101 står för Kista t.ex
Skulle ngn kunna listera de åt mig om ni vill.

vfp420b 2007-01-21 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Men jag undrar vad alla nummer står för...
kanske 101 står för Kista t.ex
Skulle ngn kunna listera de åt mig om ni vill.

Gå tillbaka till sidan 20 i denna tråd så ser du! :)
Skickar en länk dit jag har skrivit tidigare: http://www.e-buzz.net/forum/showpost...&postcount=299

101 står f.ö för Hässelby Strand.;)

UP6936 2007-01-21 23:45

Citat:

/.../ om du kommer till sverige och sthlm igen så kanske du kan göra ett nytt försök att demonstrea din modell för tågias chefer?.

Inte bara chefer! Till den p.g.a. datorproblem inställda demon hade 20 medarbetare på Tågia anmält sig.

//Lars S

Affe 2007-01-22 00:07

Lars ... Hur gammalt är det inlägget? Bara undrar!!!

UP6936 2007-01-22 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Affe
Lars ... Hur gammalt är det inlägget? Bara undrar!!!

Jag kommer inte ihåg datumet för den tänkta demon men vi fick stora problem med att modellen inte fungerade som till slut visade sig bero på problem med den laptop vi tänkt använda. Det tog ett tag att förstå vad som var fel och sedan blev det (h)jul och nyår men nu är vi nog snart beredda att ta tag i detta igen.

//Lars S

Jonmpa 2007-01-22 12:57

Wowwowwowoh!!!!

Superkanonbra blev den 100 poäng av 100 möjliga, vad himla otroligt duktig du är, du har talang alltså och det vill inte säga lite. Jag försökte själv börja på en X10p modell, men ingen ordning fick jag på det, nu fattas bara att någon bygger en verklighetstrogen A30B till MSTS eller att Sigma någon gång blir klar med sin modell om hon nu håller på med den, som sagt jättebra gjort SVoyager, både bild och ljudmässigt, utropen kommer på dom stationer som utlovades så vitt jag kan bedömma. Ha det bra och lycka till med dina fortsatta C20 modeller. Mvh Johnny Nilsson

Affe 2007-01-22 20:08

Svoyager... ... ... C20:an Är en model från himmlen må tro.
Den e så fin att jag nästan svimmade...verkar konstigt :D
Så den får 17 av alla 10 möjliga!!

EDIT: Jag tänkte om det finns ett ljud på hyttdörarna när de öppnas!?
Finns det lr?

Jonmpa 2007-01-22 23:25

Ett litet oförklarligt problem bara med nya C20:an...

när man står t.ex vid Fruängen och har dörrarna öppna så får man inte igen dom med micken utom ibland, trots att man just startat programmet och inte kört eller bromsat nånting alls, det förstår inte jag, kan någon förklara vad detta kan bero på? Mvh Johnny Nilsson

Robert 2007-01-23 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av Jonmpa
när man står t.ex vid Fruängen och har dörrarna öppna så får man inte igen dom med micken utom ibland, trots att man just startat programmet och inte kört eller bromsat nånting alls, det förstår inte jag, kan någon förklara vad detta kan bero på? Mvh Johnny Nilsson

Har du precis bytt hyttände då? när jag gör det, brukar jag "öppna dörrarna igen", i nya änden av tåget. Det har alltid fungerat för mig.

Jonmpa 2007-01-23 15:02

Nej, jag körde med ett...

6 vagnarståg så tryckluften kanske inte orkade runt i tåget ordentligt eller nåt, nu kör jag bara med 3 vagnarståg och nu funkar det tills man bromsar hårt vid en station då strejkar dörrarna och man får starta om och ibland köra med öppna dörrar och försöka igen vid nästa station. Mvh Johnny Nilsson

Affe 2007-01-23 19:30

Jag kör med 12 vagnarståg och den bromsar så fint...
PS:Jag använder hela tiden nödbroms!! ;)

Jonmpa 2007-01-23 19:42

Oj Oj Oj!!!

Det låter det, ja, jag provar nu med 3 vagnars, men när man kommer till Fruängen med markören där mitt tåg står och väntar på mig så kan jag starta tåget, Öppna dörrarna ställa in destinationen, men inte stänga dörrarna på ett normalt sätt. Mvh Johnny Nilsson PS i eftermiddags kom jag därifrån iallafall med dörrarna stängda. DS

Affe 2007-01-23 20:42

i v.7 fanns det en bugg... jag körde med öppna dörrar... och det ståg <STOPP> men tåget körde ändå... Det är bra att du har fixat buggen?

SVoyager 2007-01-23 22:03

hmm. jag antekna alla dessa och ska ser vad jag kan göra. Jag har också hittat en bug, vet inte om det är en bug som ni pratar på men om man stoppa på en station och öppna bara hyttens dörr utan att öppna passagerares dörr ska tåget inte röra igen. Man behöver att öppna passagerares dörr för att tåget ska röra igen. Vet inte vad som händer men jag ska arbeta på det.

Affe, att kunna köra med en stopp signal är mycket konstig. Jag vetat inte den där bug, ingen sa den. Om buggen är fixat är bara chans för jag har inte arbetat på det heh. Har du mer information på den där bug? Finns det en situation som buggen alltid händer att du kan beskriva??

Jag förstår inte vad Jonmpas problem är, kan inte fatta menginen. Kan någon översätta på engelska och PM det till mig???

Kan ni också säga vilken TRS ni använder, 2004 eller 2006. Det finns en stort skillnad mellan dem två och det är bara bra att säga den för jag ska prova med samma TRS som du har.

-----

Nånting annat. Jag köpte TrackIR. WOW, bara WOW!! Den är inte perfekt i TRS men den är otrolig kul ändå. Realism +200%.

Tack också för alla kommantärer!!

SV

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:22.