![]() |
Nu blir jag nyfiken...
... de blå, blivande mätarna har jag hyfsat hum om men vem är den vackra damen i den ovala ramen ??? Nån drottning kanske, som slängde en champagneflaska på nr. 12 en gång ???
|
Hej
Nä det är Beata från Jädraås. Alla mina lokisar är kära i henne. ;) Annars så är fotot av en person som har levt i Jädraås en gång i tiden. |
2 bifogad(e) fil(er)
Vad är nu detta?
Jo ett Janney eller AAR eller Buckeye koppel (grade E). Kärt barn har många namn. Jag lovade i ett svagt ögonblick på Aurans forum att göra en lätt amerikaniserad variant av No 12 och det skall jag. Så riktiga jänkekoppel skall den få i den varianten. Dessutom så tänkte jag försöka aninimera det så att den fungerar ihop med STL systemet. Inte så mycket att animera tänker ni kanske men det finns ett losskopplings handtag på de flesta vagnar som nog kan animeras ganska tillfredställande förutom själva kopplet. |
Citat:
|
Förbenat intressant att...
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag tänkte försöka i alla fall. Och utan att mena att låta självförhävande så kan dom behöva nått lite snyggare än det som verkar sitta på de flesta amerikanska modeller jag sett. För det ser för det mesta inte vackert ut. Ekan du hör ju till dom som kör amerikanskt, finns det någon kreatör som bygger snygga koppel där? |
:drool:
Citat:
Vi får se. Vill helst inte peta på boggieanimationerna. Duger inte US 3 feet gauge (914 mm)? Den verkar ju ha varit mycket vanlig |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Lite googlande ger vid handen att näsa fanns men 3 fot verkar ha varit betydligt vanligare. |
1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Nu när jag är tillbaka från Jädraås med en massa bilder, ljud och intervjuer så måste jag ju omsätta detta i nått praktiskt. Jag har börjat förbereda tendern för lastanimationer och det går ju ... sådär. Sedan kopplar jag av med hyttbygge. Detta är all elektricitet jag tycker att någon människa behöver. Framlyse, baklyse, hyttbelysning och tre säkringar på en träplatta. Jag kan rapportera att malletlokförarna jag intervjuade i alla fall har avgjort frågan om hur fort No 1.8 och 12 går. Mer än 70 km/h har DONJ fått upp dom i. |
Ser fantastiskt ut...
... men korgen med grovsil i botten, är den för vattentaget? Väldigt grov sil, men det stoppade väl råttlik, blöjor och dambindor som kunde sätta igen matarrören kantänka ? Häftigt med ett animerat lock som läggs brevid!
Du har en härlig inställning till denna hobby, Bjornl. Tänk allt som är möjligt för en skicklig byggare som du ! Lycka till !!! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:39. |