alexfaldt |
2008-09-07 18:20 |
Citat:
Ursprungligen postat av Julian
Jag skulle kunna sluta den här diskussionen nu direkt. Men det går inte för ni säger bara att jag tycker fel. Jag tycker det jag tycker. Så är det! Men om ni fortsätter säga att jag emot det jag har sagt att JAG och några andra har märkt av så får det väl fortsätta. Vi kan likagärna sluta skriva här nu direkt. Jag kommer inte ändra uppfattning och ni verkar ju stå fast vid det ni tycker:cool: Vi kanske kan skiljas som vänner eller vad man kan kalla det:D
|
Ingen här ger sig på dig, men däremot häver du ur dig en massa anklagelser och insinuerar saker hela tiden. Du ska se att din åsikt skulle bli mer accepterad och förstådd om du kunde förklara varför du tycker så!
Vad har du för "bevis" på att lokförare får fler kommentarer? Vad har du för bevis på att en systemkamera ger fler kommentarer?
Den här diskussionen är tyvärr ständigt återkommande och verkar bottna i att vissa känner sig "sämre" än andra eller inte har samma förutsättningar. Problemet är att många tror att det är mycket enklare än vad det är att bli en duktig fotograf (om det nu är det man vill?)! För egen del har jag fotograferat i över tio år för att nå dit jag är idag och jag tycker ändå inte jag är särskillt duktig. Skulle helt klart på Mickes lista kalla mig för "amatör".
Den gyllene regeln gäller lika mycket här på forumet som i verkliga livet!
Men, framförallt: vi är i olika skeenden allihopa! I livet, i fototekniken, i allt! Kan vi inte bara acceptera detta utan att behöva kasta skit på varandra? Det känns lite som att när man på detta forum känner sig "sämre" får ett behov av att klanka på de man anser "duktiga". Ett visst mått av avundsjuka är en tydlig röd tråd i dessa diskussioner!
Jag inser att jag är en måltavla för detta. Jag äger en systemkamera och jag jobbar som lokförare. Kan det bli värre? Jag måste vara hatobjektet nummer ett!
|