Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Positiva tråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20236)

fargus 2012-08-07 17:48

fast hur ska smartphones ha bättre färg som systemkamerorna? har inte dom 32-bit färger och smartphone kameror 16-bit färger? :vetej:

fargus 2012-08-07 18:43

var i Danmark igår och det var kul! :Yeah: familjen och jag åker hem imorgon. :)

GBSF 2012-08-08 02:35

Citat:

Ursprungligen postat av Erafjel (Inlägg 265341)
Ja, man kan ju få Samsung Galaxy SII LTE för runt 4000:- eller LG Optimus LTE för lite mer. Gillar man Apple mer än 4G så får man nöja sig med 3G eller vänta 6-12 månader på nästa Apple-lur, som gissningsvis har både 4G och Apple-känsla :)

Om 5000:- för en mobil utan 4G är prisvärt eller ej beror på vad man värdesätter - ny teknik (användbar eller ej) eller design/varumärke...

Iphone är helt värdelöst om man inte jailbreakar dem.

bönan 2012-08-08 20:05

Efter en tids datastrul med bluescreen allt oftare, tog jag till slut mod till mig, öppnade chassit och plockade ur RAM-minnena, då dessa har orsakat liknande problem tidigare, pga att de satt löst. Allt gick väl och det verkar ha löst problemen!

Insidan på en dator är kanske inte så hemsk ändå..?;)

Dson 2012-08-09 07:52

Väskorna packade, iPhonen fulltankad med bra musik och bilen är upplastad. Full fart mot SSU's stora Mellanvalsläger på Bommersvik, yooooho!:D

jonte34 2012-08-09 11:39

Imorgon flyttar man från Orsa och blir åter en stockholmare. ;)

Bombardier Train 2012-08-09 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av jonte34 (Inlägg 265461)
Imorgon flyttar man från Orsa och blir åter en stockholmare. ;)

Vad roligt! :grin:

simonbertilsson 2012-08-09 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 265408)
Iphone är helt värdelöst om man inte jailbreakar dem.

Vem säger det? Jag har haft en icke jailbreakad 3GS i snart tre år, och har aldrig haft en bättre telefon. Det är för övrigt den telefonen som jag har haft över längst tid, vilket kanske säger en del.

fargus 2012-08-09 23:57

idag på MediaMarkt var jag och testa några Windows Phone mobiler och Android mobiler och iPhone 4S. jag håller med min bror att Windows Phone och iOS är snabbare och laggar aldrig, men det gör det på Android. :Yeah:

fargus 2012-08-11 20:40

idag beställde min brorsa min nya mobil ZTE Tania! :) och den kommer om några dagar. men nu är frågan: hur ska man göra sin egen silikonskydd och skärmskydd? för när jag sökte på nätet idag så finns det ingen silikonskydd och skärmskydd alls. :( :vetej:

bönan 2012-08-13 08:51

Nu bär det av mot Berlin om nån timme, trevligt!:tumme_upp:

legotrainzman 2012-08-13 09:12

Min Orkester börjar nästa onsdag:tumme_upp::grin::tumme_upp:

GBSF 2012-08-13 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 265487)
Vem säger det? Jag har haft en icke jailbreakad 3GS i snart tre år, och har aldrig haft en bättre telefon. Det är för övrigt den telefonen som jag har haft över längst tid, vilket kanske säger en del.

Ja man får ju ha sina egna åsikter..
Apple har satt så otroligt många rstriktioner på telefonerna så det inte är sant, med en Jailbreakad Iphone försvinner alla restriktioner och man kan göra i princip vad som hellst med den.

simonbertilsson 2012-08-14 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av GBSF (Inlägg 265650)
Ja man får ju ha sina egna åsikter..
Apple har satt så otroligt många rstriktioner på telefonerna så det inte är sant, med en Jailbreakad Iphone försvinner alla restriktioner och man kan göra i princip vad som hellst med den.

Det fanns en anledning till att jailbreaka som jag kunde se, och det var multitasking (lyssna på Spotify samtidigt som man gör annat). Med iOS 4 kom den möjligheten, och nu ser jag ingen orsak till att stoppa in obeprövad programvara som telefonen inte är byggd för. Den har vad jag behöver och vill ha.

Vad skulle jailbreak medföra för fördelar som jag inte har på en vanlig iPhone med iOS 5?

Dson 2012-08-14 19:17

Underbart läger, med flera nya vänner och många oförglömliga minnen. Kan det kanske vara så att jag är en av de få här som har festat och dansat järnet på en f.d. statsministers (Tage Erlander) bakgård?;)
Ett litet tips också; Festa inte barfota på en grusplan. Det är inte bra för fötterna, även om det verkar vara en bra idé just då.

Och en annan positiv sak; Fick komma hem och ta en lång dygnsvila hemma, inte riktigt något man tänkt sig så en stor bonus! Skönt att få tvätta osv ^^


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009