![]() |
Namnskyltar till M28 ?
1 bifogad(e) fil(er)
Denna sida visar vilka namn som funnits och på vilken vagn.
http://sv.wikipedia.org/wiki/M28_(sp...agn)#Namngivna Upptäkte just att M25 blåvit och M28 hade fel färg på namntexten så jag uppdaterar dom i sista post i download ! |
Super! Fick ett gott skratt utav "Här kommer göteborgarna ut" skylten :)
Detta blir sjukt detaljerat, får ta och prova och göra flera vagsnummer av dessa hos Markus någon dag :) :) |
"svensketrikken" ...
2 bifogad(e) fil(er)
... eller Oslo Sporvogn SM91.
När GS började rangera ut M25 i slutet på 1980-talet köpte Oslo sporvejer 36 st för det facila priset av 1 kr styck. Vagnen blev inte så omtyckt av Osloborna som hade svårt att lära sig att stiga på framtill. Nummerserien borde varit mellan 26# till 29# ??? Linje- och destinationsskyltar får ni fixa i Oslo. Jag laddar upp den under dagen ! Man får väl säga: "Go tur!" |
Hei dette ble veldig bra med Oslo trikken også.:tumme_upp::grin::ber:
|
1 bifogad(e) fil(er)
För att om möjligt hindra folk att gå på genom bak- och mittdörrar målades dessa fält på dörrarna. Om det hjälpte vet jag inte? Man kanske såg det som en solig inbjudan att stiga på :grin:
|
Vilken snygging! Men framdörrarna ska vara i samma blå färg som den mörkblåa linjen på vagnens utsida ;)
|
Jaha,
misstänkte det men hittade ingen bild. Det är lätt fixat, så låt bli att ladda hem den ännu !!! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09. |