![]() |
Finns inte mycket till hytt att tala om... Har kollat på MY30s Br185 hytt och min spontana åsikt är att jag inte lånar något som jag kan gör bättre själv.
|
JAg tror att du kan göra mycket bättre än hans hytt, jag bara menade att det finns något att ha så länge ;)
|
Har sagt det förut, men säger det gärna igen. Det är snyggt, och det blir bara snyggare. :)
Jag ser fram emot att få dra runt malmtågen med denna skapelse. mvh .... Mats |
Tackar och bockar.
Arbetet går väldigt långsamt, jag har mycket annat att göra och hittar dessutom inget effektivt arbetsflöde. |
hej , jag måste fråga en grej, kommer det fött ljus back på loket när man kör eller ?:)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Vad menar du?
Hur som helst... snabb fråga. Kan någon som är mer insatt i det järnvägiska upplysa mig om vilka reglage som är vad på nedanstående bild? |
jag tror detta är rätt, 1:gas 2:tågbroms 3:lok broms o nöstopett har du helt rätt på:) jag menar att loket har röda baklyktor i strålkastarna så att man markerar tågets slut, dessa sitter i dom nedre lyktona tror jag:)
|
Slutljuset sitter väl i mitten högst upp???
|
aa kanske det
|
Undersöker möjligheten till slutljus, Interiören är dock lagd på hyllan, jag tog vatten över huvudet på det projektet och har inte motivation nog att slutföra det.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Håller på att gå igenom grejorna och rätta till eventuella småfel, i övrigt är den klar. Interiören blir RC4ans och slutljusen kan jag inte med min begränsade kunskap genomföra, har dock letat litet på nätet och sökt i CCG utan vidare resultat.
Här även lekt lite mer med kritorna och gjort en skitigare version av ett av loken. |
Färdigt?
Allt är packat och klart, kan fortfarande finnas några buggar här och var som jag ska sista-minuten kolla. Blev tvungen att ändra en del saker från min ursprungliga plan när det gäller mycket i config-filerna hoppas dock fortfarande att den funkar i TRS2004...
Planerad release: imorgon förmiddag |
Citat:
Tror julafton kommer tidigare i år... Här iallafall... :D |
Ojojoj! Nu blev jag plötsligt sugen på att bygga en malmbana ju!:D
Du är en riktig ängel, Sealpower. Riktigt riktigt snyggt ser det ut att vara! Ser verkligen fram emot att få testa den!:) |
Om du vill så kan du få lägga upp den på banbyggarna.se
Bara kontakta mig via mail så löser vi det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:46. |