Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nåttebo-Mellefors-Järnväg NMJ (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=11175)

knebert 2006-06-27 23:02

Hej!

Ja så kan det gå när inte haspen ligger på:rolleyes:

Allvarligt talat så är det tråkigt när man inte får sista "etappen" att fungera.
Man vet själv hur det är med konstiga rutter som ej vill så som man själv vill...

Men det är ju positivt att ni väljer att lägga upp rutten:)
Kan vara en intressant upplevelse att se hur rutten är när den är "körduglig", sen att signalerna ej finns där är sådant som man får ta. Kanske det finns någon annan som kan lösa problemen när rutten väl kommer ut.

MVH Kenneth

Mazz 2006-06-27 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
Varför inte kontakta den som byggde rutten från början, Alain Cheuton, och samarbeta med honom.
Den som byggde rutten från början kanske också sitter på "hemligheterna"...

Man kan göra det, men jag bedömmer det som att det kommer vara mycke tid som går åt till det... Upphovsmannen har ju samma problem i sin originalrutt... Men, inga stängda dörrar iallafall. Det kan vara en ide för någon. :)

Totte 2006-06-27 23:10

Ajdå! Vad tråkigt! Det skulle vara toppen att nån lyckas med signalplaceringen. Jag själv har kämpat med min egen rutt vet vad det handlar om. Kanske jag kan hjälpa till. Men inte nu. Kanske i höst. Jag har mycket annat att göra i sommar.
Trevlig sommar!

Mazz 2006-06-27 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Totte
Ajdå! Vad tråkigt! Det skulle vara toppen att nån lyckas med signalplaceringen. Jag själv har kämpat med min egen rutt vet vad det handlar om. Kanske jag kan hjälpa till. Men inte nu. Kanske i höst. Jag har mycket annat att göra i sommar.
Trevlig sommar!

Japp, det vore toppen om nån lyckades med det. Påpekar dock att det inte är signalsättningen i sig som är bekymmret, utan det är annat som är lurt me rutten... :)

LasseJ 2006-06-28 21:01

Pojkar,

Jag är imponerad över att Ni har energin att överhuvudtaget komma så långt som Ni gjort! Har själv 2 projekt på gång, Säröbanan och Boråsbanan, båda driver mig till vansinne...

Ha en riktigt trevlig sommar önskar en som är oerhört imponerad och tacksam för vad Ni åstadkommer!!

Hälsar

LasseJ

Mazz 2006-06-28 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av LasseJ
Pojkar,

Jag är imponerad över att Ni har energin att överhuvudtaget komma så långt som Ni gjort! Har själv 2 projekt på gång, Säröbanan och Boråsbanan, båda driver mig till vansinne...

Ha en riktigt trevlig sommar önskar en som är oerhört imponerad och tacksam för vad Ni åstadkommer!!

Hälsar

LasseJ

Hehe, ja man har nog trillat dit redan... Vansinnig alltså... Det underlättar i det här arbetet... :D

Passar på att nämna att det är Hawk som drar det stora lasset... Ni anar inte hur många timmar den killen har lagt på RE senaste 5 åren... :tumupp:

Tack alla för ert stöd o support! :D

Hawk 2006-07-01 07:49

1 bifogad(e) fil(er)
Hej:)

Tack till Jonathan, som fixat så att "varning för el-skyltarna" numera inte är spegelvända på ena sidan.
Kuriosa, skyltarna är fotade av mazz, från ett äkta ånglok Litt.B:cool:

Bild från JBJ2

Jonatan 2006-07-01 20:08

Skulle inte du byta nummer på den? :P

NÄR åbäket blir blart så ska jag lägga än funderare på 3-axlig tender och öppen hytt....

/Jonatan

Hawk 2006-07-01 22:57

1 bifogad(e) fil(er)

:o glömde de

Jonatan 2006-07-03 00:36

Tack, det blev bättre. Får endast finnas en 1379, annars kanske dom vid mfGDJ börjar undra... =P

Föresten, blankheten kan du ställa in med SFM tror jag.

/Jonatan

Hawk 2006-07-03 01:14

Jäss aj knoww;)

Hawk 2006-07-04 23:51

1 bifogad(e) fil(er)
Jösses....:)

Vem kan de va som e ute å kör på rutten;)

Mazz 2006-07-04 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk
Jösses....:)

Vem kan de va som e ute å kör på rutten;)

Ja, vem tusan kan det vara??? Borde det inte varit ett Ra istället? :p

Hawk 2006-07-27 07:41

1 bifogad(e) fil(er)

27 Juli 2006, namnet bestämt;)

Nåttebo-Mellefors-Järnväg

NMJ

Hawk 2006-07-27 08:46

1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Här en karta över alla stationer;)
Tack till Mazz för hjälpen med fyndiga ortsnamn:)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:30.