![]() |
Citat:
http://www.medborgarskolan.se/templa...av01&p=skeppar |
3 bifogad(e) fil(er)
Citat:
För att byta ämne lite så har det dykt upp en kamikazepilot på sista tiden i Utopia. Våghalsig är bara förnamnet. Det ryktas att det kan vara Alistar som fick sparken när han körde i 200 knyck på en 70-sträcka och hamnade i sjön. Han kallar sig visst Flying Allstar numera... Ett annat rykte säger att han även extraknäcker som färjeskeppare men har vissa problem med lastsäkringen. Vad vet jag? Håkan |
Det går inte och radera!
|
Daniel:
Bunkerolja... testa att slå ett telefonsamtal till ett raffinaderi och hör om de kan sälja några kubikmeter olja till dig. ;) Daniel, inte för att vara elak men du kanske är några år för ung för att förstå vad folk menar ibland. Ofta när du ställer en fråga och någor svarar kommer det direkt en ny fråga på svaret som gavs och så fortsätter det så. Det bästa är om du försöker själv ett tag innan du frågar rätt ut. Diskussionerna blir på en ganska "barnslig" nivå när du frågar om allt. Det är iofs förstårligt då du är väldigt ung (rent av den yngste på forumet?). Men om vi ska förklara i princip allt för dig ja då blir det omfattande. Hoppas verkligen inte du tar illa upp av detta men en del av de sakerna du vill göra (göra mallar till paint shed och en hel del annat som du frågat om) kräver att man har en baskunskap dels om Trainz och även om datorer i allmänhet. |
Håller med Fredrik.
Gud vad snygg din rutt är Håmacon, kommer du att släppa den så att vi som inte bygger så j*kla snyggt kan få köra på den?!:D |
Håller med Tobias,väldigt väldigt snygg Håmacon:)
|
Citat:
Ja, jag hoppas ju att det skall gå att släppa rutten lite längre fram eftersom en del tycks gilla den. Problemet kan väl lite vara att jag aldrig riktigt har planerat varken rutt och ännu mindre en uppladdning och att det därför kan uppstå lite problem. Det ingår bl.a. lite material i rutten som jag själv inte skapat helt från början, men det kanske det går att få klartecken för. Ett annat problem kan kanske vara att jag har både lite payware och tredjepartscontent som inte ligger som standard i TRS och som då kommer att innebära extra jobb för eventuella nedladdare att hämta hem. Det skulle ju iofs kunna lösas genom att jag dessutom gjorde en mera nedladdningvänlig version, men i ärlighetens namn har jag mer än fullt upp med att skapa den ganska omfattande Utopiaversion jag redan håller på med. Jag sitter 8-10 timmar om dan vid burken, 7 dar i veckan som det är redan nu och börjar känna en viss längtan till någon form av avslut, även om allt känns kul så här långt. Men problem är ju till för att lösas och jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter och kanske lite hjälp om och när det börjar dra ihop sig till final. Håkan |
Det går ju inte och radera!
|
Citat:
|
Citat:
Det är alltid intressant med synpunkter men snälla lilla vän, nu får du nog stilla dig lite! Den här tråden under avdelningen "Landskapsdesign" är tänkt att handla just om det och inte huruvida du började med datorer strax efter blöjåldern eller inte. Hur kul tror du att det är för besökare att tvingas scrolla förbi det ena inlägget efter det andra på ren sandlådenivå? Inte kul alls enligt mig. Jag var först mycket tveksam till att vara så här rak och nästan otrevlig mot dig, men själv har du ju haft en ganska vass attityd när det gäller att tillrättavisa folk hur de kommaterar och om det finns något litet fel som du gärna viftar med din lilla pekpinne över, så därför tycker jag att du får tåla det. Jag vill inte att du gör fler liknande inlägg i min tråd! Håkan |
5 bifogad(e) fil(er)
Det är nu full aktivitet även i luften här i Utopia och det är rätt kul att titta på landskapet från ovan, med alla tåg, färjor och bilar som far omkring därnere.Som tågförare vet man inte heller riktigt när något flygplan störtdyker mot loket på pin kiv...
Har nu börjat rensa bort alla backdrops som ju var ett fiffigt sätt att dölja fula baseboardskanter, men som inte kändes så kul i längden, så nu blir det ett antal nya bb:s utefter kanterna istället. Är också inne på att bygga ett större sjö- och kanalsystem med slussar och färjor vilket också kräver mer bb:s. Finalen låter nog vänta på sig. Hade jag behärskat G-max skulle jag gärna gjort en vägverksfärja med bommar och lastramper också, men det får väl stå på framtiden. Håkan |
Du kan verkligen gör supersnygga landskap som man ser på bild nr 1.
Så supersnyggt arbete du gör Håmacon!:). |
Hur går bygget Håmacon?
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Sjöar, kanaler och slussar är det som gäller just nu. Tanken är att man skall kunna köra båt ända från kusten och långt in i landet. Många mil och slussar blir det... Bilderna är från dagens arbete innan trädplanteringen tar vid. Håkan |
Snyggt! Betyget blir: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: :tumupp: av 5 möjliga :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:47. |