![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Skitsnygg!!
![]()
![]() |
#122 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mycket fint arbete! Tycker du fått till modellen väldigt bra och fort har det gått!
![]() Kanonjobb! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
jag tycker tåget är ganska perfekt utanpå. Det vore kul med en riktig hytt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle nog kunna göra en hytt... men att få den att funka blir värre... hmn, jag har ändrat mig, release nån gång i februari om vi har otur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
ifall du är sugen på att bygga en hytt så har jag några bilder från en riktig iore.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem
|
![]()
Jag har hittat några själv, men har du fler, så visst nog kan jag göra en hytt... Den behöver ju kanske inte nödvändigtvis ha så många funktioner... gas och broms borde räcka...
Edit: Okej, några fler funktioner kanske man kan kosta på sig. Ja, jag tar gärna emot bilder på interiören. På så vis får trådens titel sin ursprungliga innebörd tillbaka ![]() Senast redigerad av sealpower den 2007-12-02 klockan 21:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Ser bra ut!
![]() Angående hytten så tycker jag inte att rörliga sparar inte är så viktigt, men hellre en verklig hytt, än en från ett annat tåg med rörliga spakar och sådant. Bara det fungerar ![]()
![]() |
#128 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
jag har ett tips annars,det finns en kille som kallar sig för MY30 på aurans forum, han har byggt db 101 189 etc, han har gjort fungerande hytter till sina lok, kanske inte den högsta kvaliteten men ändå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
|
![]()
vill du ha bilderna i mail?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]()
Ja, tack det skulle vara bra. Har börjat lite smått... om nån ville ha en situations rapport. Inget upphetsande än dock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
|
![]()
jag skulle gärna se bilder från din hytt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Med din nya enginespec, så tuffar hon på i ca: 82-83 km med 50 tomma vagnar. Hastighetsbegränsningen låg på 120 km. Om jag inte minns fel, så är 80 km topphastigheten med Iore. Men om det är med vagnar eller ej, har jag ingen aning om. Bälgen i aktern. Du har inte lust att göra den lite längre. Så att dom går in i varandra när man kopplar ihop dom. Blir en springa mellan loken, som ser ut att vara ca: 2 dm. EDIT: Bättre bild med springan mellan loken. Går det att fixa, som på Dm3:an?
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2007-12-04 klockan 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
|
![]()
till sealpower: har du fått mailet jag skickade?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Medlem
|
![]()
Jo, jag har dock inte haft tid att fortsätta, mycket att göra nu i veckorna.
I övrigt är den nästan färdig och bälgen är fixad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
okej, då vet jag. Tycker du själv att hytten blev fin?
|
![]() |
![]() |