![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Kul att du använder min rutt Trollhattan!
![]() Max hastighet på vagnarnavar väl 120 km/t? På senare åren höjdes till 130 och ännu senare 160. De bytte boggierna.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2016-01-13 klockan 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tack för trevliga kommentarer!
![]() Närstudie och då hittar jag såklart fler "att göra-saker" men det hör ju till... Dörrarna är ju helfel ser jag nu och det måste vara invändigt tak.. osv osv men arbetet går framåt i alla fall. ja det här är ju originalboggisarna, så det blir sth=120 på dessa... Nordpilen eller Lapplandspilen? Och ja ett brunt Ma skulle sitta fint till ett sådant tågsätt ja... Senast redigerad av Mazz den 2016-01-15 klockan 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Hedersmedlem
|
![]()
I första släppet kommer dessa:
- BCo11 - Co8c - Co8d - Co8e - Co9b - Fo4 3-klassarna är i ärlighetens namn ganska lika varandra, det är den inre planlösningen som skiljer men dom är exteriört lika. Till nästa släpp i någon ordning, inget ristat i sten till eller från men ganska konkret ändå: - Do5 - ACo4 - Bo4b - Bo5b - BCo7 - Co14 - Rco1 - Ro3 - F5 Sovvagnar har jag inte kollat in vilka än, men dom ska in nånstans oxå. Blir som jag jobbat med C3d-C3g-vagnarna, nya vagnar tillsammans med att alla grundmodeller blir mer detaljerade för var gång. Enklast så, då får man uppdateringarna automagiskt med de nya vagnarna. Önskemål är naturligtvis alltid intressant. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2016-01-15 klockan 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
|
![]()
Låter spännande
![]() ![]() B6 är visserligen tillverkad på 40-talet men börjades konstrueras i slutet på 30-talet så det är väl lite av ett gränsfall där. Men det kan vara en intressant vagn just för kortare sträckor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() B6 ja... En helt egen modell, så den kanske är naturlig tillsammans med Co13 och F5. F5 har jag ju dock listat upp eftersom den är så brett använd och många blev byggda... Just det, den gjordes ju faktiskt av Heljan också. Attraktiv på Tradera-marknaden idag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Ser riktigt bra ut ser fram emot att få dra dem till D loket.
När D loket kommer ut och vagnarna också
![]() |
#53 |
Hedersmedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Mycket trevligt, tackar så mycket för dom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
umm... vart hittar man dem i objekt set-filtret? Jag hittar inte vagnarna... :/
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Hedersmedlem
|
![]()
Iklickat "Mazz" först såklart.
Sen heter dom "MAZ ...." |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag hittade dem. men tack ändå!
Lite förvirrat till en början då de öppna vagnarna började på "SJ ..."
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Men ja, det är nog bra att ha samma början, ändrar det till nästa beta |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Hedersmedlem
|
![]()
Betan uppdaterad:
http://www.littsb.se/temp/Mazz_30t_beta.rwp I listan finns nu dels "SJ_MA30t_***" och dels MAZ***... Dom som heter det förstnämnda har kommit lite längre. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nästa medlem i 30t-familjen, postvagnen Do5 tillverkad i tre exemplar och levererade 1933. Ingen "volymvagn" således, men lite trevlig tycker jag. En av de första byggena jag började med (fråga mig inte varför jag valde just denna vagn då.... nu poassar den bättre när 30-talarna börjar bli klara...)
Är lite rå än, ska till några få fönster och så dörrarna såklart. Kommer med i nästa beta. Senast redigerad av Mazz den 2016-06-06 klockan 18:30. |
![]() |
![]() |