![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej prymikom!
Börjar med att tacka för det fina tåget. X1 är en av mina absoluta favoriter och det är kul att det finns till MSTS numera, men jag får en känsla av att vagnen är lite för kort. Jag exprimenterade lite i ShapeFile Manager och förlängde den med 30%, den blev då lite mer i storlek med emges X10 och dessutom blev fönstren lite bättre. Kan det vara så att du gjort den lite för kort? Hoppas att du fortsätter med X1:an, jag ser verkligen fram mot slutresultatet. mvh .... Mats Orginalet: ![]() 30% längre: ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
prymikom: Inget ont, din X1 är OK! Men Mats förlängning ger modellen, bättre utseende (din ritning "måste" varit felande?). Hoppas du forsätter med modellen!?
![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#48 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Här kommer det några bilder på taket, som jag försökte ta åt Fredrik. Tyvärr inte dom allra bästa. Då det är lite knepigt att hitta något bra ställe att plåta dom ifrån.
Fredrik. Ledsen att du inte har fått dom tidigare. Har ju haft lite eller snarare stora problem med burken här hemma. Mailen åt pippan, inget ADSL och nu sitter man här och lägger upp några bilder via modem med en gammal 386:a. Känns som jag har hållit på i timmar för att få iväg dom här bilderna. Blir lugnt med foton nu, tills jag får igång någon av dom andra burkarna igen. Som det har varit nu, har jag varit tvungen och åka hem till brorsan och låna hans burk för att tömma kameran och bränna över bilderna på skiva, så lusten har försvunnit lite just nu. ![]() ![]() ![]() ![]() Bengan. |
![]() |
![]() |
#49 |
Admin & STW-member
|
![]()
Tack Bengan!
![]() Alltid uppskattat! /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Jag har version 1.0 hemma klar för att släppas men jag har ej internet hemma just nu...
Men i slutet av Mars eller början av April ska vårt bredband vara inkolpat och klart och då kommer den... //MVH John |
![]() |
![]() |
#51 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Det låter bra. Ser fram emot det. ![]() mvh .... Mats ![]() |
|
![]() |
![]() |
#52 |
Member
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Hej
När kommer din X1 med transparanta fönster? Vet någon om det finns någon Cabwiev till X1? Hälsningar Micke |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Rc lokens cab är någurlunda lik så den borde gå att använda.
|
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Sl LittX1 1.0 ligger snart online här på e-buzz!!
Håll ut med en bild så länge!! ![]() //MVH John |
![]() |
![]() |
#55 |
Hedersmedlem
|
![]()
Härligt, prymikom!
Har längtat efter nästa version.... Ser inte om den har inredning? Men det har den väl!? Är den längre nu? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Snyggt!
![]() Tips: X1 har inte röd färg vid varje dörr utan olika färger vid varje dörrpar... Röd, grönt och hmm..va va den sista..jag ska ut idag kan fota det då! Fast det kanske inte går att ordna så att det är olika färger vid varje dörrpar?[?] ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) Edit: Tycker att SL-märket är lite väl stort, ska fota idag så kan du få mer exakt... ![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
SL loggan är jag ej helt nöjd med heller.... Citat:
Jo där e en inreddning men den är ej så snygg då jag ej vet hur den ser ut på riktigt... //MVH John |
||
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Snyggt Prymikom! [8D]
Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
|
![]()
Info: X1 har ingen SL-logga på sig....[}
![]() Ta det som konstruktiv kritik, vill bara säga det att det inte finns någon SL logga (längre?) på X1. Ang: Dörrfärgen så är det Blå - Röd - Grön ![]() ![]() Mvh: Kvarne ------------------ 6666 *Stockholms Sexigaste buss* (Scania CR112 H10) |
![]() |
![]() |
#60 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Loggan finns kvar på fronten i alla fall.
En två år gammal bild där man ser lite av loggan på sidan. Storleken ungefär 1/3 av frontens logga. ![]() Bengan |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mig i SKÅJ Littra E10 #1742. | Jonatan | Off-topic | 2 | 2003-12-24 21:10 |
Littra Ub till trainz? | nextuz | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2002-04-10 16:48 |