![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]() Citat:
Kanske att det ändå kan komma lite emellan ibland, som flickan sa. I Michaels fall handlar det om att han har väldigt tight på sitt vanliga arbete nu och att han dessutom känner att han behöver ha en viloperiod för att hitta den riktiga inspirationen igen. Han berättade att han i alla fall kör på sin egen bana väldigt ofta och inte ledsnat på den ännu efter tre år och det kan man ju förstå. En annan sak som för mig personligen känns väldigt kul och hedrande är att han blev lite nyfiken (han är väldigt artig och belevad) på mitt amatörmässiga pulande och sedan gav en positiv uppmuntran efter att ha kikat på några bilder och som jag sög i mig som den svamp jag är. En annan sak är att det känns nästan fånigt att traggla med något eget efter att ha tittat på hans grejor. Men han har faktiskt lovat att ge mig lite feedback och tips om jag hör av mig nån gång emellanåt... Håkan Senast redigerad av Håmacon den 2006-08-29 klockan 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det är en väldans trevlig bana, för att inte säga helt otrolig, och jag är hel förtjust i berg, backar, broar och tunnlar. Skaffade mig ett exemplar själv. Skitkul att med spinnande hjul på ångloket försöka dra upp ett fullasta malmtåg från Rapanui Mine.
Så det är väldigt spännande att se vad "Italienarna" har att bjuda på med sin Denver bana. Har du föresten sett deras demo på Lost in Venice. Sedan verkar det som on grabbarna hos VMD håller på att knåpa ihop en bana från Donner Pass. Lutande räls har kommit. Ser väldigt snyggt i Trainz. Men lok och vagnar lutar inte så nu väntar vi på en uppgradering. För att inte tala om den nya rälsen som nämndes här på forumet. Så trots att vi gå mot mörkare tider tycks framtiden se ljus ut. Tidigare tog jag upp att det inte gick att lägga på egna strukturer. Jag frågade Michal Sutton om detta och svaret var att Trainz tillåter bara ett visst antal och han hade redan använt det antalet. Men banan är på inga vis ”låst” utan det går att ändra i den om man så önskar. Claes-Göran |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det kan nog bli en ovanligt trevlig höst/vinter. Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
|
![]()
...och upptäcker nya saker i denna vackra rutt, trots att jag varit inne i den varje dag nu under ganska lång tid.
En trevlig session är att lasta rödmalm i bergsgruvan, köra ner den till kusten och tippa den i pråmar som fraktar den till ett järnbruk för att därifrån lasta vidare till andra ställen som jag knappt kommer ihåg, osv. osv. Det är inte en rutt som är färdigkörd i brådrasket. Jag har ännu inte sett några u-båtar dyka upp (eller ner) men det är väl bara en tidsfråga... Håkan Senast redigerad av Håmacon den 2006-09-04 klockan 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Införskaffade allt inom Murchions rutter igår, installerade det idag, jag bara..................WOW !
Körde en "logging" runda på prov, jag bara.....................WOW 2, 512 mb räcker inte ens med att krypa fram med alla settings reglage till vänster och stanard scenen ! Här måste defenitivt införskaffas minst 1.5 gb mer minne, frugan håller naturligtvis inte med.................men det gör dom ju aldrig ![]() |
![]() |
![]() |