Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-29, 16:11   #16
Erik.H
Tidigare mrdaddydj

Reg.datum: Oct 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Erik.H Skicka ett meddelande via Skype™ till Erik.H
Standard

Jättefint!

Erik Höglund
Erik.H besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-29, 16:23   #17
Erik Götborg
Skånsk användare

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Röstar för spåren förlängs till andra sidan av båten..

MVH Erik
VD, Railway Transport System

www.svttl.se
rts@svttl.se
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-29, 16:40   #18
prymikom
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Bort med stoppbockarna

//MVH John
prymikom besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-29, 20:15   #19
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Bort med stoppbockarna och förläng spåret.

Mvh
Mohammad Mafiha, vd för EuropaTåg AB
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-04-30, 00:36   #20
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Standard

Hej!

Då åker stoppbockarna och spåret blir 20 meter längre.
Har byggt vidare och har 2 nya bilder. Bägge är från postterminalen i Bollerups hamn.

MVH Kenneth

knebert besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-03, 17:31   #21
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Mycket tufft med postterminalen!

Kommer se bra ut med några post lastbilar vid lastkajen. Kanske skulle du haft en större skylt!? Kanske målad på byggnaden?

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-03, 23:08   #22
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Tack för all respons, det behövs verkligen. Jag beklagar, men jag har varit tvungen att flytta postterminalen eftersom det blev problem med spåren åt det hållet. Fick för tvära kurvor så ett ordinärt Posttåg inte kunde komma igenom. Rc6 med 4 vagnar. Det drog ner farten när man skulle genom kurvorna så antingen fick man skrota planerna på detta eller flytta om lite. Jag gjorde det senare...Bilder kommer senare. Så bilderna stämmer inte till 100%. Trodde att det funkade så, men det gjorde det inte.
Kommer ut lite bilar och lite andra byggnader senare.

MVH Kenneth

PS Skylten går ej göra större, finns det andra som man kan använda? Någon som vet? Frågar samtidigt om det finns någon som kan bygga någon flygplatsterminal??????? Skulle glädja mej och andra....DS
Gammal 2004-05-04, 13:20   #23
micke321
Medlem

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Jag kan tillverka en ny skylt.. Bara jag får texturen på den och att jag får mått på en ny... Så fixar jag det.. Maila till mig Knebert så löser jag det.

MVH, Mikael

http://medlem.spray.se/micke_asson
http://www.banbyggarna.com
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-04, 14:10   #24
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Skylt eller terminal???!!!!!

MVH Kenneth
Gammal 2004-05-04, 15:50   #25
micke321
Medlem

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Jag kan kanske fixa bägge... Skylt kan jag göra först och främst

MVH, Mikael

http://medlem.spray.se/micke_asson
http://www.banbyggarna.com
micke321 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-05, 13:40   #26
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Måste tyvärr meddela att jag har fått börja om på en tidig backup [B)] Har nämligen blivit drabbad av det här nya viruset men jag tänker inte ge upp för det [:I] Har fixat till datorn och varit iväg och köpt ett annat antivirusprogram eftersom det jag hade inte ville funka ordentligt. Men nu funkar det och bygget går framåt. Har dessutom köpt nya RW skivor så att man kan lägga in på en sådan istället. Här kommer en bild i varje fall från "nya" hamnen. Har byggt om den mot tidigare bilder och lagt in nya spår så att det skall funka bättre när man kör. Var inte riktigt nöjd med förra utan en del kurvor blev för tvära. Har fixat det.
MVH Kenneth

Gammal 2004-05-20, 14:54   #27
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Fantastiskt Knebert! Ditt arbete är sanslöst bra och en eloge för idén att lyfta fram gamla ortsnamn! Som skåning undrar jag bara i vilken grad skånebanan är fiktiv. Bygger du helt ur fantasin eller har du liksom jag möjlighet att ta en tur med Pågatåget emellanåt för att reka? Ser fram mot blandingen av Pågatåg, Kustpilen, Öresundståg och Linx på banan. Vore också roligt om du kunde fånga knutpunkterna så "stickspåren" till Höör, Kristianstad och Ystad också finns med. Men det är klart, är det en hundra procent fiktiv rutt så överträffar den säkert verkligheten.

Tummen upp för att du inte låter 18-åriga virusmakare stoppa dig! Man önskar de byggde tåg istället för att knacka viruskod.
pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-20, 21:13   #28
knebert
Medlem

Standard

Hej!

Det blir en helt fiktiv rutt på grund av att det är nästan omöjligt att bygga som det ser ut i verkligheten. Sen så är det en annan rutt som jag har tillstånd för att bygga om som ligger till grund. Det som kommer att bli skånskt är det som våra fantastiska byggare kan få fram. Men även en del ommålningar kommer ochså med som tex pågatågskurer, biljettautomater med mera. Namnen på orterna har jag tagit från boken skånska ortnamn och det har jag gjort för att jag vill ha fram de gamla ortnamnen som finns i Sverige och lätt glöms bort. Finns ju en del roliga namn

MVH Kenneth
Gammal 2004-06-21, 02:17   #29
knebert
Medlem

Standard

Hej alla tågfantaster!!!

Som ni kanske har märkt har jag inte visat så många bilder på sista tiden...Detta på grund av datorstrul, problem med ryggen med mera skit, men emellanåt har jag byggt en bit då och då för att hålla detta vid liv...Som jag har nämt tidigare kommer jag att göra vad som står i min makt för att kunna få ut denna rutt...Jag hoppas att mina kroppsliga problem försvinner så man kan hålla på med det som man tycker är roligt och inte en massa annat skit....
Håller på med att byta ut lite stationer och sätta ut ledningsstolpar och bygga om lite annat längs med spåret...Ett himla jobb med att plocka bort allt som inte skall vara där...
I varje fall hade jag tänkt visa ett par bilder längs med spåret...Vill gärna höra vad ni tycker om den första bilden eftersom den är lite speciell.....

Observera att dessa område ej är färdigbyggda, men ungefär kommer det att se ut så här...

MVH Kenneth
Gammal 2004-06-21, 10:13   #30
pedeo
Member

Reg.datum: May 2004
Standard

Jag känner igen mig! Det är som om jag var på väg till kontinenten via Trelleborg...

Jag hoppas också att du får tillfälle att bygga vidare för jag längtar efter att få rulla ut med pågatåget i din rutt, Knebert.

pedeo besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skånerutt uppdat 040208 knebert Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 35 2004-02-08 22:37
Problem med Norton Antivirus 2004 Rogge Off-topic 5 2003-10-09 11:45

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.