Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-28, 23:06   #1
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Thumbs down

Hej

Igår så fick vi reda på att SILVAN Sverige skall läggas ned, dvs danskarna stänger alla butikerna i Sverige så efter 10 år i Sverige finns ej Silvan mer...R.I.P...

Så även denna gång gick det åt "helvete" med min praktik, det är 3:e gången nu på raken som något händer och man kan inte vara kvar på företaget, dessutom så blir det antagligen inget truckkort heller eftersom de ställde kravet att man skulle få anställning efter man tagit detta....

Tänkte köpa en trisslott igår när jag åkte hem från jobb men brydde mej inte om det utan köpte en tia-lott för att glädja tanten när jag kom hem, ta mej i brasan när hon vann en femhundring på denna lott......

Detta är inte det enda tradiga som hände denna dag, det kommer mera....

Som alla kanske vet så förlorade MIF den avgörande matchen mot Leksand och Troja gick till playoff istället. Nu skall jag inte säga att det var denna match som gjorde att MIF inte gick till playoff, nej det var matcherna innan med de överbetalda divorna...Nya "Babyhawks" spelade 9 matcher utan att förlora....

Det kommer mera....

Hade sökt till MFF:s nya arena som biljettkontrollant eller platsanvisare( de sökte folk genom sin hemsida) och fick idag (fredag) reda på att jag inte fick någon av de utannonserade platserna...

Kan man få mer skit än så här under en och samma dag? Nej, jag tror inte det....

MVH Kenneth

PS Idag är det lördag och nu har turen väl vänt igen för MFF vann mot Lyngby i en träningsmatch Något positivt i varje fall....DS
Gammal 2009-02-28, 23:11   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Pisstråden... nu blir det mera piss för Knebert!

troja-forum.jpg

Eder officiella Trojafotograf Fredrik
Gammal 2009-02-28, 23:18   #3
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert Visa inlägg

Så även denna gång gick det åt "helvete" med min praktik, det är 3:e gången nu på raken som något händer och man kan inte vara kvar på företaget, dessutom så blir det antagligen inget truckkort heller eftersom de ställde kravet att man skulle få anställning efter man tagit detta....
Nu förstår jag inte alls hur du resonerar. Menar du att du inte vill ha truckkort för att du tvingas bli anställd efter att du tagit det?

Låter ju absurt! Vill du inte ha jobb?
Gammal 2009-02-28, 23:25   #4
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Schulle du missar helt.

Han menar att hans praktik sket skig. Han knebert fått sin praktik hade han fått truckutbildning/truckkort och därmed haft goda chanser att få jobb eftersom de krävde truckkort för att få anställning.

Nu sket sig allt...

Förstår inte alls hur du lyckades tolka det som att knebert inte vill jobba... dock hade jag lite mer info då jag för ett tag sedan läst detta inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=247

Senast redigerad av Fredrik den 2009-02-28 klockan 23:28.
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-01, 18:49   #5
Schulz
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Schulle du missar helt.

Han menar att hans praktik sket skig. Han knebert fått sin praktik hade han fått truckutbildning/truckkort och därmed haft goda chanser att få jobb eftersom de krävde truckkort för att få anställning.

Nu sket sig allt...

Förstår inte alls hur du lyckades tolka det som att knebert inte vill jobba... dock hade jag lite mer info då jag för ett tag sedan läst detta inlägg http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=247
Nu förstod jag nog.

Men det kan misstolkas helt, om man först läste som jag. Tolkade som om att han inte ville ta truckkort för att det krävdes att de anställde honom efter truckutbildningen. Lät lite förvrängt.
Gammal 2009-03-02, 16:04   #6
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av knebert Visa inlägg
Hej

Igår så fick vi reda på att SILVAN Sverige skall läggas ned, dvs danskarna stänger alla butikerna i Sverige så efter 10 år i Sverige finns ej Silvan mer...R.I.P...

Tråkigt att det gick åt skogen med Silvan...men var på AF, ett truckkort kan ju behövas till andra arbetsplatser!

Senast redigerad av Pierre den 2009-03-02 klockan 16:06.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-03, 16:24   #7
Schulz
Medlem

Standard

Ett truckkort, som man har, är värdefullt att inneha. Men lik förbannat finns det inga lagerjobb och truckuppdrag ute just nu.
Gammal 2009-03-03, 16:35   #8
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Grr, jag blir så förbannad på SF's biljettbokningssystem

Om man ska köpa biljetter med kontokort över internet, så måste man ha med sig kortet till bion, kan dom inte bara ta betalt över nätet!? Och om man då ska reservera biljetter måste dom hämtas ut imorgon, så i sånna fall måste man in till stan då .

Illa
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-15, 17:44   #9
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Jag har tre prov denna vecka
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 18:56   #10
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Sätt dig in i följande scenario.

Du lägger 3000 kronor på en riktigt bra musikspelare, en iPod Classic. Eftersom du vet att hörlurarna som följer med är skräp, så går du till närmsta Kjell & Company-butik och inhandlar första bästa in-ear-hörlurar. Ett par från Philips för ca 300:-
När du till slut fått upp den välsvetsade plastförpackningen med de eftertraktade hörlurarna, provar du dem och inser att de inte går att lyssna på musik i. Bas saknas helt och hållet, mellanregister finns och diskanten distar utan att du vrider upp volymen särskilt mycket. Du kommer hem, lägger undan ditt värdelösa köp (som inte längre går att reklamera) och plockar fram hörlurarna du fick med när du köpte din Walkmanmobil från Sony Ericsson (som inte dög för fem öre för att lyssna på musik i) och känner dig tillfredsställd. Hörlurarna ger ett bra ljud och du kan njuta av musik på promenaden till och från jobbet.
Efter ett par månader börjar kontakten på lurarna glappa, och du blir tvungen att kassera dem. Du rotar fram dina gamla Koss Spark Plug och provar. Resultatet visar sig vara uselt. Förvisso bra basgång och hörlurarna sitter bra i öronen, men de glömde visst diskanten när de tillverkade dem. Diskant saknas helt och allt du hör är en dov diffus musik.

Nu är du riktigt desperat och plockar fram de hörlurarna som du vet är skräp, men som tyvärr är det enda som återstår. Alltså de som levererades med din iPod. Du packar upp dem ur sin plastförpackning och sätter dem i öronen. Resultatet är allt annat än oväntat. De trillar ur så fort du tagit bort handen och rör på huvudet. Du ger dem en chans och tar med dem på promenaden till/från jobbet, med resultatet att du inte ens tänker på vilken musik du hör, då du lägger all fokus på att få lurarna att sitta kvar i öronen.

Du kommer hem frustrerad och har två frågor ekandes i huvudet;

1: Varför, varför och varför följer det inte med ett par användbara hörlurar när du lägger 3000 på en musikspelare?

2: Var får man tag på ett par hörlurar under 500 spänn, som de facto går att använda?
Jag begär inte glimrande kristallklart ljud och hörlurar i titan. Det enda jag begär är ett par hörlurar som sitter kvar i öronen och som ger en någorlunda acceptabel ljudkvalitet.

Någon som kan komma till undsättning?

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 19:31   #11
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Sätt dig in i följande scenario.

Du lägger 3000 kronor på en riktigt bra musikspelare, en iPod Classic. Eftersom du vet att hörlurarna som följer med är skräp, så går du till närmsta Kjell & Company-butik och inhandlar första bästa in-ear-hörlurar. Ett par från Philips för ca 300:-
När du till slut fått upp den välsvetsade plastförpackningen med de eftertraktade hörlurarna, provar du dem och inser att de inte går att lyssna på musik i. Bas saknas helt och hållet, mellanregister finns och diskanten distar utan att du vrider upp volymen särskilt mycket. Du kommer hem, lägger undan ditt värdelösa köp (som inte längre går att reklamera) och plockar fram hörlurarna du fick med när du köpte din Walkmanmobil från Sony Ericsson (som inte dög för fem öre för att lyssna på musik i) och känner dig tillfredsställd. Hörlurarna ger ett bra ljud och du kan njuta av musik på promenaden till och från jobbet.
Efter ett par månader börjar kontakten på lurarna glappa, och du blir tvungen att kassera dem. Du rotar fram dina gamla Koss Spark Plug och provar. Resultatet visar sig vara uselt. Förvisso bra basgång och hörlurarna sitter bra i öronen, men de glömde visst diskanten när de tillverkade dem. Diskant saknas helt och allt du hör är en dov diffus musik.

Nu är du riktigt desperat och plockar fram de hörlurarna som du vet är skräp, men som tyvärr är det enda som återstår. Alltså de som levererades med din iPod. Du packar upp dem ur sin plastförpackning och sätter dem i öronen. Resultatet är allt annat än oväntat. De trillar ur så fort du tagit bort handen och rör på huvudet. Du ger dem en chans och tar med dem på promenaden till/från jobbet, med resultatet att du inte ens tänker på vilken musik du hör, då du lägger all fokus på att få lurarna att sitta kvar i öronen.

Du kommer hem frustrerad och har två frågor ekandes i huvudet;

1: Varför, varför och varför följer det inte med ett par användbara hörlurar när du lägger 3000 på en musikspelare?

2: Var får man tag på ett par hörlurar under 500 spänn, som de facto går att använda?
Jag begär inte glimrande kristallklart ljud och hörlurar i titan. Det enda jag begär är ett par hörlurar som sitter kvar i öronen och som ger en någorlunda acceptabel ljudkvalitet.

Någon som kan komma till undsättning?

Creative EP630 är riktigt bra in ear hörlurar. Kör med dessa, har gjort i det i över ett år, helnöjd. Grym bas, diskant och mellanregister till ett bra pris. Finns på TM

Kan ha kommet en efterträdare till dessa dock, förmodligen ännu bättre
Gammal 2009-03-17, 19:40   #12
Fredrik
Admin & STW-member

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg

Därför att Apple är och förblir Apple. Snålare än snåla smålänningar!
Gammal 2009-03-17, 20:25   #13
Schulz
Medlem

Standard

Biltema har inte en laddningsregulator till min generator. Grrrr!!!
Gammal 2009-03-18, 00:19   #14
Eric B
Tidigare ssg

Reg.datum: Apr 2004
Skicka ett meddelande via MSN till Eric B
Standard

Pappas bil har pajat. Något i hjulupphängningen har brustit, gått an mot högra framdäcket och orsakat en däckexplosion, modell kraftigare. Jag misstänker att det är fjäderbrott men det återstår att se. De mobila, rätt värdelösa domkrafterna som finns i dagens bilar är inte mycket till hjälp när de inte orkar tyngden i en 1600 kg framtung bil...

Det positiva i det hela är att explosionen ägde rum precis när bilen parkerats på vår parkering och det var väl tur att det inte skedde ute i trafiken på genomfartsleden utanför oss. Fan vet vad som kunde hända då...

Summasummarum. Pappa måste låna min bil imorn. Jag hade planerat en fotorunda imorn för att kunna skaffa ett bidrag till månadens bild när jag var ledig men nu sket sig detta och jag måste se till att få pappas bil bärgad...

Pappas pega ser nu mest ut som ett slitet leijon vars ena tass är bruten, synd på en såpass bra bil

Ska bli intressant och se vad notan går på och vad som orsakade detta.
Gammal 2009-03-24, 19:35   #15
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Halebop tjabblade till det rejält och nu står jag utan mobiloperatör hela veckan, förmodligen också hela helgen.
Dom hade glömt skicka ut mitt nya SIM-kort när jag skulle få mitt mobilnummer flyttat från Comviq till Halebop...
Nåväl, får i alla fall 100 kr extra utöver den redan utlovade bonusen på 100 kr att ringa för, så sammanlagt 200 kr när jag aktiverar kortet

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:40.