Sen tål det att tänkas på att många "graffare" har kameror. Kameror för att fota sina såkallade "mästervärk". Sen kan ju inte polisen veta ifall du gömt tillexempel, några sprayburkar nånstans. (Jag påstår inte alls att du skulle ha klottrat så att du inte missförstår mig, försöker bara få dig att se hur eventuellt, den aktuella polispatrullen tänkte). Allting ser inte alltid så oskyldigt ut i en polis ögon, som i allmänhetens ögon. En polis får se saker som både du och jag hellst av allt i världen, skulle vilja slippa att se. Sen att just du råkade lite i snedkant med polisen är synd men låt det inte färga helheten av polisen för jag lovar att det finns hur sköna poliser som helst. Och de är en majoritet kan jag säga. Jag hoppas du kommer få uppleva den biten med.
Själv vart jag stoppad mitt i natten, mitt vid stureplan en måndagkväll efter att ha fotat kring nyår. En polispatrull vände helt sonika efter mig och stoppade mig. Var en hel del folk som såg detta. Polismannen, en mycket trevlig sådan kom fram och bad mig blåsa samt att få se mitt körkort vilket jag naturligtvis gick med på. Inget att anmärka på heller. Sen såg polismannen mitt stativ samt kamerautrustning i passagerarsätet bredvid mig. Genast började han och jag snacka foto. Fick reda på att han fota med Canon, en EOS 350d om jag inte minns helt fel och att hans inriktning inom foto var mer konstartad. Jag visa mina bilder och han diggade de och sen diskuterade vi vad en drömbild vore osv. Allt medan hans kollega satt kvar i polisbilen bakom med blåljusen på. Hur trevlig polis som helst och jag vart riktigt glad. Det är bara ett exempel på mina erfarenheter av polisen och jag har ändå fått böter mm så jag kan inte påstå att jag enbart har positiva erfarenheter av polisen.
|