Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-03, 21:14   #16
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melin
men kan inte du då som är medlem fråga om de kan skicka kopior på ritningarna om de har?
Jag är inte en aktiv medlem (bara betalande), har inga som helst kontakter med dom som har hand om SJK Sthlm, tyvärr.

Hälsar
Bengt
Gammal 2007-08-03, 21:30   #17
Melin
Medlem

Reg.datum: Jul 2007
Standard

jag tror de blir en utflykt imorron
Melin besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:03   #18
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Hej alla

Jag har komplett sats med konstruktionsritningar för B-loket, men dessa kan jag ej ge till andra, av flera skäl. Bla så har de kostat mig en del... Och jag saknar ännu vissa ritningar på standarddetaljer i förarhytt tex

Nu är det ju så att jag inte byggt något på ganska länge, utom på just B-loket som jag ännu håller på med lite då och då. En superdetaljerad version ej avsedd för tågsimulatorer. Jag har visat bilder på den tidigare men det rönte inget intresse alls Av denna modell kommer jag dock göra en kraftigt förenklad simulatorversion till vilken simulator det nu är som är aktuell vid den tidpunkten. Det är iaf min förhoppning...

Jag har inte hållt mig uppdaterad om Trainz sen Aurans forum gick ner... Och det har tydligen inte återställts eller??

Senast redigerad av tufftuff den 2013-11-03 klockan 01:26.
tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 18:42   #19
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tufftuff
Hej alla

Jag har komplett sats med konstruktionsritningar för B-loket, men dessa kan jag ej ge till andra, av flera skäl. Bla så har de kostat mig en del... Och jag saknar ännu vissa ritningar på standarddetaljer i förarhytt tex

Nu är det ju så att jag inte byggt något på ganska länge, utom på just B-loket som jag ännu håller på med lite då och då. En superdetaljerad version ej avsedd för tågsimulatorer. Jag har visat bilder på den tidigare men det rönte inget intresse alls Av denna modell kommer jag dock göra en kraftigt förenklad simulatorversion till vilken simulator det nu är som är aktuell vid den tidpunkten. Det är iaf min förhoppning...

Jag har inte hållt mig uppdaterad om Trainz sen Aurans forum gick ner... Och det har tydligen inte återställts eller??
Hallå Björn.

Kul att du tittade in och att du fortfarande bygger lite. Som jag har sagt och skrivit tidigare, så är jag fortfarande beredd att betala en slant för dina lok. För mig, behövs det ingen superdetaljerad version. Håller dom bara samma klass, som din Betaversin av BJ C3, så är jag helnöjd.

Mg-loket och Carlssonvagnen som du höll på med tidigare. Du filar ingenting på dom längre (samma problem där, med bra ritningar?).

Över till ett ämne, som jag tog upp för flera år sedan.

Ett Ebuzz-konto.

Där frivilliga har lust att sätta in en slant på (frivilligt belopp).
Så att alla duktiga 3D-byggare kunde bli sponsade med pengar till ritningar och andra utlägg som dom har. Fanns inget intresse då, men det har kanske ändrats under årens lopp.
Finns det fler, som är villiga att sponsra lite?

Senast redigerad av Bengan den 2007-08-10 klockan 18:44.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 19:09   #20
tufftuff
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Just den HC-meshen har jag lagt ner helt, men en annan här på forumet med bättre ritningar än jag hade då har ju börjat ett inte så dumt projekt!
Mg, och även Ra, där har jag inte mycket bättre nu än då, så det vore fel säga att dessa är nedlagda, så blir det nått får det bli fuskbygge (per min definition dvs)

Men just nu är det nog bara B-loket jag byggt på på ganska länge (och Rc). Många av mina gamla alster (ångloken) har blivit omoderna, dvs jag har flera gånger om fått fatt i så väldigt mycket bättre ritningar och material så det är i bara enstaka fall lönt att fortsätta. Lättare börja om från 0 på dessa. Men det är svårt få tiden att räcka till också, långt ifrån lika obegränsat med tid som jag hade när jag byggde som värst

Senast redigerad av tufftuff den 2007-08-10 klockan 19:11.
tufftuff besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-08-10, 21:05   #21
Rc1166
Niträknare & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Aurans forum är igång igen sedan november i fjol.
http://forums.auran.com/trainz/index.php

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:59.