![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Då det är olika rambalkar på modellen och på T43 254. Tyckte att det blev alldeles för mycket grått annars. En bild på en annan T43 med samma rambalk som modellen. [http://olaviahokas.com/trainstuff/r2/t43235.jpg]
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2006-02-26 klockan 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]()
Om jag drar en mörkare rand i nederkanten av balken, så blir det så här i två av hörnen.
Målar jag hela balken, så tycker jag att det blir alldeles för grått eller svart.
![]() |
#18 |
|
![]()
Gjorde en variant med en mörkare rambalk på BK tåg, som slutade i en jäkla massa svordomar. Sparade i fel mapp, så den nästan färdiga TGOJ målningen gick åt pipan. Bara på den igen, Grrrrrrrrrrrrr.
Gav den andra varianten nr. 255 och en annan logga. Finns det intresse för denna också?
![]() |
#19 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Den med svart rambalk känns mer realistisk än den med blå, om du kollar på min bild på sidan 1 av denna tråd längst ned så ser du hur den ser ut i verkligheten och där ser man att det är svart.
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hej Bengan den sista varianten ser perfekt ut.
Leopold.
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Håller med dom andra,den svarta rambalken blev bättre.
annars en väldigt fin målning.