![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tack för filmen! Alltid kul att få se det live innan man ev. köper det.
Du får gärna göra ett klipp till om du vill. Väldigt uppskattat från mitt håll iaf! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Fredrik tog orden ur min mun! Skulle gärna se lite mer över uteområden på banan. Möter man tåg(aktivieteter eller explore route, hur många aktiviteter?)?
Härligt verkar det vara iallafall! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citat:
Det finns totalt 48 medföljande aktiviteter (27 stycken till linje U2, 19 stycken till linje U8) av varierande svårighetsgrad, där du i princip kör tunnelbanetåget från punkt A-B. Man möter beroende på tidpunkt en massa tåg. En aktivitet t ex går ut på att man skall vara vid Alexanderplatz en viss tid, håller man inte tidtabellen, så är det "Activity failed" som dyker upp. Och tidtabelerna är snävt lagda, man kan tävla mot sig själv genom att korta ner tiden man blivit försenad på. I och med RealModus-läget, så blir även en lätt aktivitet svår, eftersom hela "fysiken" på tåget ändras under gång, det drar sämre, bromsar sämre m m (startprogrammet skriver en ny eng-fil!). Och har du inte kört tåget till tvätthallen, ja då blir det lite svårare att se ut genom förarhytten ![]() Det man dock slås av är den höga frameraten och den otroliga grafiken, som tyvärr en film i Fraps inte på något sätt kan ge en rättvis bild utav... Senast redigerad av Byggare Bob den 2005-11-17 klockan 01:09. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Hei filmen var bra. Er det noen som vet om den engelske versjonen er å få tak i. Jeg liker engelsk bedere en tysk.
![]()
![]() |
#20 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Den engelska versionen finns ute, vet ej något ställe exakt...
![]() Observera att det då är manual på engelska du får, startprogrammet är på engelska. Inne i spelet är det tyska/engelska i aktiviteterna(båda, engelska längst ner som jag upplever det) och tyska utrop logiskt nog! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Hei takk for svaret.
![]()
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]()
Jag har beställt spelet nu med prepayment, och jag riktigt längtar tills spelet dimper ner i brevlådan. Kollar på filmen flera gånger om för det är så bra!
Kanske lite mycket begärt, men skulle man kunna få se lite mer från spelet med hjälp av film i fraps eller screenshoots? EDIT: Har nu fått spelet och det är ju så otroligt kul att köra! Det här var ett riktigt bra köp! Senast redigerad av Loppyboy den 2005-12-15 klockan 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sedan en tid tillbaka erbjuder TML Berlin Subway genom nedladdning via nätet och idag fick jag ett mail som talade om att de numera även tar emot betalning via Paypal (tidigare fick man skicka en check till tyskland) så att man enkelt kan köpa och ladda ner detta superba addon.
Med andra ord räcker det med att du har ett Visa eller Mastercard-kort så kan du betala på Paypal http://www.tml-studios.de/ Senast redigerad av Fredrik den 2005-12-28 klockan 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hejhej! Just nu håller jag på med bestellung.exe. Har fyllt i allting som står men senare så står det "Please be patient while Your submissons were sended to TML-Server" Har kanske hållt på i en kvart, tjugo minuter nu men inget händer på "Laddar mätaren".
Är det ngt fel?
![]() |
#25 | |
Guest
|
![]() Citat:
Prova med att koppla ur den tillfälligt när du skickar beställningen. Kom också ihåg att spara sen nedladdade versionen av BS på en CD/DVD!!! |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Byggare Bob: Jag ha nu beställt via Aerosoft istället. Jag har också inte köpt den som download. Ett bud kommer hem till mig med en box om jag fattat rätt? Ska gå till Banken idag och betala.
![]() |
#27 |
Guest
|
![]()
Jadå, från UPS kommer dom med boxen...
VIKTIGT: Tänk bara på att när du sedan installerar spelet i MSTS, så har du inte längre tillgång till rutter som har X-tracks eller ScaleRail, eftersom Berlin Subway har en egen tsection.dat-fil, och skriver över den gamla. Och ännu har ingen kommit på en lösning, förutom att man gör två separata installationer av MSTS: En med bara Berlin Subway, och en annnan med övriga rutter som kräver speciell räls, typ X-tracks eller ScaleRail. För att undvika problem vid installationen av Berlin Subway, så råder jag dig tyvärr till att göra en helt ny, fräsch ominstallation av MSTS, annars så säger installationsprogrammet att du har för lite diskutrymme. Fast rutten i sig är helt underbar att köra... |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Hur lång tid tog det för dig att få boxen?
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hur mkt diskutrymme kräver den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
Svar till Daniel: Det gick fort, från det dom skickar paketet, tar det ca 1-2 dagar beroende på postgången, så om du var på banken i fredags så borde du ha spelet på onsdag eller torsdag.
*** Svar till Sparkfot: Enligt Aerosofts rekommendationer så krävs: Processor: Minimum 1,8 GHz (fast det går med en processor på 800 Mhz, och få en hyfsad FPS) Diskutrymme: 400 MB-600MB Minne: minst 128MB RAM Grafikkort: Minst 64MB Systemkraven är inte så höga, man får en väldigt bra framerate även på "Low-end"-system! ![]() |
![]() |