![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#736 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Här kommer en länk som beskriver vad det är och vart man får tag på det: http://www.tiger.se/dok/activex/actitext.html MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#737 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Hej!
Härligt att höra Totte att du fick bukt på problemet. Ditt jobb uppskattas Oehört mycket från många. Det är ett stort projekt för en man, men du har ju lyckats bra halvvägs. Så det kommer säkert gå bra den andra hälften också! Tack än en gång för en otroligt härlig rutt!
![]() |
#738 | |
Guest
|
![]() Citat:
Är det inte DirectX du menar??? Det hämtar du här: http://www.microsoft.com/downloads/i...splayLang%3dsv ActiveX-kontroller är ett verktyg för utökade funktioner på websidor och har inget med MSTS att göra ![]() |
|
![]() |
![]() |
#739 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag laddade hem directX, men fortfarande visar att ActiveX component behövdes för att RR ska fungera när jag klickade på check routes. ActiveX component verkar vara omodern, så jag vågar inte ladda hem den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Guest
|
![]()
Då är det något skumt med den RR du använder, eftersom ActiveX-kontroller bara används för att hantera vissa websidor.
Och varför skulle Routeriter vilja ge sig ut på nätet för att kontrollera en rutt??? Misstänker att din RouteRiter troligtvis innehåller någon form av "spyware" eller "trojan" isåfall. Om du har möjlighet att hämta en ny version av RR så kankse det löser dina problem. ![]() Version 6.3.90: http://steam4me.railpage.org.au/trai...6_3_90full.zip Senast redigerad av Byggare Bob den 2006-10-08 klockan 18:23. |
![]() |
![]() |
#741 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag laddade hem RR och installerade. Jag hade samma version då. Men ändå får jag meddelande.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Guest
|
![]()
Hittade lösningen:
2. 'I receive Error 429 whenever I try to Check a Route or do some other functions in Route-Riter'. The error 429 has always been caused by problems with either .Net or the Tokens not being registered properly. This is caused when the .dll required to compress/uncompress files is not installed properly.
|
![]() |
![]() |
#743 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag klickade både regasm.exe och inittokens.bat får jag felmeddelande till Bill (don´t send).
Tack Bob för hjälpen, men jag tror inte jag behöver den längre för rutten funkar nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag vill visa spåren jag lagt ut. Jätte banvall hihi. Det är B-lok den här gången. Tåget kör från Ed till Kornsjö och stannar där.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]()
Jag är inte säker på om jag någonsin tackade och berömde Totte för hans jättefina rutt som jag laddade ner för ett tag sen. Så ett tack är på sin plats.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Tack för era uppskattningar! Nu har jag lagt spåren ED stationsområde. Imorgon skall jag bila upp och fota mellan Kornsjö och Ed. Det finns ingen karta som visar växlar, broar och bommar eller viadukter. Norge ligger bra till med kartsystem, men inte för Sverige.
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Hur får ni tag på info hur det ser ut med växlar och sånt??
JA skulle gärna vilja ha reda på hur det ser ut i Göteborg, hallsberg och många fler orter.. Gärna Katrineholm.. JAg kollar annars på hitta. se men man ser inte hur tydligt som helst.. Annars finns det kartor över hur spåren går i stockholm malmö och helsingborg. Halmstad har jag hyfsat koll på eftersom ja bor inte längt därifrån |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ja, jag håller med dig att det är svårta att få tag på bra karta i Sverige. Jag ska visa er kartor som ser ut från Norge. Man kan zooma ännu mer så nära och klart tydligt. Länken till webbsida: http://kart.fmos.no/fellesgis.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har ni kollat på eniro.se och deras kartor? Där kan man få rätt detaljerat och dessutom flygfoto samt hybrider, dvs flygfoto med markeringar av vägar med mera. MVH Kenneth
![]() |
#750 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Härligt att du är igång med fortsättningen Totte!
Ja, det ser ut som dom har fasen så mycket bättre kartor till hjälp i Norge. Den övre kartan är ju kanonbra!!!! Flygfoton tycker jag inte alltid ger så mycket hjälp (kan vara svårt att se spåren) tyvärr...