![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Vilka fortfarande bryr sig om MSTS? | |||
Jag bryr mig om MSTS |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 44.19% |
Jag bryr mig inte om MSTS |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 55.81% |
Antal röster: 43. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Vilka fortfarande bryr sig om MSTS i omröstning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Röstade nej. MSTS i sig bryr jag mig inte om, däremot kör jag i OpenRails och det är ju msts material alltihopa, så visst. borde kanske rösta för, men ja... så är det iallafall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Jag håller med föregående talare - jag är inte alls intresserad av MS simulator.
Däremot är OpenRail intressant. Jag väntar bara på att de skall växa förbi och ur begränsningarna som deras nuvarande beroende av MSTS betyder och släppa sina egna verktyg för banbyggnad och import av innehåll mm. I min önskevärld så hade vi också haft en riktig OpenSource licens på ORTS men man kan inte få allt... hade vi haft det hade vi haft en simulator som vi alla kunnat bygga vidare på och som i princip kunnat leva i evighet utan beroende av ett företags eller enskilda personers välvilja. Pga licensmodellen som man valt för ORTS uppnår vi tyvärr inte riktigt detta om jag begriper det rätt men vi är iaf inte beroende av ett företag. Själv tror jag det är framtiden för simulator hobbyn - man bygger på en öppen bas som företag och privatpersoner kan släppa innehåll till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jeg storkoser meg med msts , bruker kun den
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Siden avstemningen sålangt viser at 60 % er mot msts og 40 % er for msts
hva skjer da videre ? Blir det ikke noe mer rutebygging etc på msts ? Jeg spør siden det ble en avstemning om hvem som bruker msts og hvem som ikke gjør det . |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej
![]() Jag kör mest med MSTS och lite med Open Rail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nästan fifty fifty 50/50 alltså ungefär något mindre som icke intresserar sig för MSTS än dom som gör det, Jag är en av dom, Tack vare t.ex: DK2000, Tvärbanan 2.0 och Stockholm regional samt Trollhättanrutten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bryr mig fortfarande om msts, men jag bryr mig mer om railworks. Få se vad som händer med or!?????
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|