![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Får passa på att önska alla en riktigt god jul!
Har inte suttit på forumet på länge som några kanske märkt men intresset är ganska svallt och alltid går till skolan och har även varit ute och jobbat på olika båtar 6månader utav året. Så en liten kort sammanfattning om vad som har hänt under året skulle vara trevlig samt lite info om dom stora nyheterna som komit..
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
God jul själv!
![]() Bra prioritering du gör! ![]() Snabb sammanfattning av årets "highlights", sett från min vy då: Absolut största är i min värld att Kuju tillkännagett att dom jobbar intensivt med en ny simulator, länkar finns på e-bzz förstasida. På deras sida finns några riktigt fina bilder, om det är från spelet "live" eller om det är renderat i verktyget tvistar de lärde om... ![]() Näst största är ju då TMTS, samma sak där me länk. har inte visats så mycke bilder än från det spelet, bara några tidiga "lab-bänkar" egentligen. Highlights för TMTS må vara att det ärver MSTS gigantiska underlag i form av inte bara fordon utan även rutter. TMTS kan man i dagsläget kanske säga vara nästa version av MSTS, om man tillåter sig. Båda två är sagda att komma under 2006, så det egentliga som hänt under 2005 är ju mer vetskapen om dessa. Mycke återstår att se. Båda två har en ypperlig närvaro med tågsim-utövarna genom forum etc, vilket är mycket glädjande. På Trainz-sidan har TRS2006 släppts, under sensommaren. Förbättringar och nya möjligheter, ett flertal rutter "in the box" likaväl. Jag själv har bara TRS2004, så nån annan får svara på mer ingående om dess fördelar, går självklart att läsa sig till här åsså. På MSTS kom tidigt i år ScaleRail, vilket jag tycker var ett jättelyft för MSTS. Spåren ligger mig lite varmt om hjärtat, lixom. Jag konverterade min LLJ, likaväl som den för några veckor releasade GDSJ-rutten bygger på. Jag har följt utvecklingen på trainz-sidan åsså, men må erkänna att jag har inte i ryggmärgen vilka nya saker förutom TRS2006 som kommigt under 2006, nån annan får fylla i där.. ![]() Det är nog en snabb sammanfattning om vad jag upplevt vara höjdpunkterna under 2005 i tågsimmandet... har säkert glömt en hel del, andra får fylla i eller korrigera mig... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-12-23 klockan 01:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Har ju släppts även en hel del nya rutter till MSTS:
Berlin Subway, den första tunnelbanerutten med en otroligt bra grafik, samt en "inbyggd realism" släpptes efter lång väntan i slutet på november, och har fått stående ovationer från hela Europa (den är så populär i Tyskalnd att den är slutsåld sedan länge): http://217.197.57.186/forum/showthre...newpost&t=9697 Så det satsas faktiskt även på MSTS också. Det har även släppts en betaversion av "Södra Lidingöbanan" av Pierre, där Sigmas tidigare nämda spårvagn kommer att passa helt perfekt! Skall väl också passa på att nämna lite nyheter på forumet: Månadens bild, som är väldigt uppskattat, och dessutom gett forumet en hel del nya forumister! |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Har även släppts en Tunnelbanerutt till TRS och det är också från Berlins tunnelbana.
![]() |
#5 |
Senior Member
|
![]()
God Jul på er !!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|