![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Vagnen eller damen?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Båda för den delen!
Ska jag forsöka hitta fler bilder? ![]() En interiör bild kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
|
![]()
Ändrade destinationsskyltar... NÄÄÄSTA Röjan...
Fipplat med långsides texturen så nu är vagnarna vitare. Skyddsmarkering på nedersta insteget. Allt crap borta på texturerna, handtag mm är nu borttrollade. Ändlykta (hehehe vete t-san vad det heter) på varje vagn. Kan man få vagnarna att ligga tätare?? Det är ju ett stort glapp mellan bufferterna. Skall gå igenom en gång till, sen släpper jag dessa två vagnar utan inredning så länge. Vi kan väl kalla det betatest... Ni lär väl hitta mer som inte stämmer med verkligheten och skall ändras. Nu är det arbetsvecka så vi höres till nästa helg! Må Väl!! . |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
|
![]()
Det riktigt toppen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
Du får ändra size i wag filen. Så krymper dem ihop.
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Tyckte det såg lite tafatt ut med en boggie gjord av en låda med trans texture på min BC2 - Inlandsbanan. Såå, då bygger jag en boggie som den ser ut i verkligheten. Lite svårt med information, teknisk beskrivning och bilder så jag bygger som den ser ut på bild och lite sunt förnuft... Har Ni någon bra info om MD-boggie så tar jag tacksamt emot denna. En första bild på min boggie. (PS/ Bultar levererade från Bulten Kantal!! ![]() . |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Medlem
|
![]()
Det ser bra ut det där!
![]() Kan du använda samma boggie på B2k och R2? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Medlem
|
![]()
Nu skall hjulen svarvas och sen in på lackverkstaden!!
Vet inte om detta kommer att funka i MSTS... 128 parts 7660 poly, bara boggien. Tar man hela vagnen nu, så är det (7660 x 2)+ 5680, prick 21000 polygoner... Men skoj är de!! ![]() . |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
|
![]()
Tillbaks från lackverkstaden...
Nu skall alla parts sättas ihop, så att MSTS förstår att detta är en boggie och att hjulen skall snurra i z-axel riktning. Hierarkin blir således: Centrumtappen får bli "boggie", resten blir då "children" till "boggie" förutom hjul och axlar. Centrumdelen i hjulet får bli "wheel" medan resten får bli "children" till "Wheel"... (Hjulet "Wheel" består av tre stycken delar, Hjulring, hjulskiva och hjulfläns, tror delarna heter så) Axlarna blir "Children" till respektive "Wheel" som den skall snurra med... Comprende?? ![]() Som jag har letat reda på, så finns denna typ av boggie med både klossbromsar på hjul eller skivbromsar på axeln. Den finns mig veterligen, med tre olika axelavstånd, 2,1m, 2,5m och 2,75m. Hjulen finns i två dimensioner, 92cm och 98cm. Rätta mig om jag har fel. ![]() Slutlig byggfakta: Parts 128 Vertices 5224 Polygons 9128 https://sv.wikipedia.org/wiki/Minden-Deutz http://www.tydal.nu/postvagnen/340370.htm .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-18 klockan 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]()
Du lär ta msts/or rollingstock till en helt ny niveau
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
|
![]()
Då är nya boggien på plats... Bara resten kvar...
. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Jättesnygt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
|
![]()
Ny utsida... Kaross i tre delar för att få så högupplöst som möjligt men det diffar lite i färgen...
Ahh, det är en dag imorgon oxo... .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-21 klockan 03:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Medlem
|
![]()
Det er bare for lækkert det der
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
Q och Shift Q i ORTS, så öppnar dörrar på vänster respektive höger sida...
http://www.simworld.se/video/RunActi...2013-03-18.mp4 .
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-21 klockan 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|