![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
#hoppas du får igång msts igen Sparkfot.#
Jo , ja ett förslag som jag fick med E-mail är. "Ta RC 5-7 först .TACK!!!!" om jag ska skriva det ordagrant. Så ja jag får se. Bild RC5. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det ser mycket bra ut fortfarande och jag håller i övrigt på att ominstallera msts
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Medlem
|
![]()
Tack Tack för omdömet,
hoppas det går bra för dig. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
|
![]()
Jo, det är så att jag ha nu suttit ett tag och "lekt" lite med
hur jag ska animera spakar osv. Att göra vertikalt ok... men vågrätt värre mycket värre... Jag kan inte få till broms handtaget till Rc 1-4 hytten. Någon som kan hjälpa till?! eller vet om ja nåt ???? Hälsningar TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Medlem
|
![]()
Exempel på RC 5-6 spak gas broms.
Bild 1. Spak TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Medlem
|
![]()
Tjusigt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Medlem
|
![]()
så nu gjort.
Spaken för RC 5 - 7 klar. Men rc 1-4 ... Jag kan inte få till det , dom som ska vara vågrätt , det blir bara inte bra. rc 1-4 har mer spakar på vågrätt längd som växel , lokbroms, tågbroms. Suck suck suck.... Bild spakar RC 5- 7 . TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Bild .1 Vänster TW |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Ser mycket bra ut, gillar speciellt arbetet med spakarna för Rc5-7!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
|
![]()
ja det går framåt sakta men åt rätt håll.
Här är en bild på RC 1 - 4 TW Bild .1 RC 1- 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Lokföraren, Du gör så gott du kan och även om du själv inte blir nöjd med det du gjort så finns det säkert andra som blir det, Så innan du ger upp och börjar om på nytt så lägg ut en bild för att få förslag vad som är bra och vad som behöver ändras
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
|
![]()
jo du Sparkfot , jag har inte sluta med något ?! vad menar du?
Vad gäller börja på något nytt ? förstår inte heller? Vad jag inte kan få till alls är broms växel på RC 1-4 hytt. Och jag kan nog få till det men om något någonsin ska bli klart så får det vänta. Alla som går är animerat på RC 5- 7 hytt är snart gjort. Och på RC 1 -4 så är det lokbroms men det finns ingen plats för den och sedan Tågbroms växelväljare som inte är animerad. Jag tänker ta en V.2.0 efter sommaren. Men du skrev något med synpunkter osv. ja om någon har sådana på Rc 5 -7 hytten (RC6) så skriv dom här tack som ex backspegel saknas , sned mättare osv. så påpeka det nu blir svårt efter fredag att ändra för då ska jag göra natt hytten på den loken.RC 5-7. OK ?! TW |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
du är inte ensam om det, ibland när jag själv skriver något så , när jag läser det sedan ser det väldigt konstigt ut, och
går inte ihop. För jag tänker en sak och skriver något där i mellan, om någon förstår. Så jag vet hur det kan bli. Och något mer fel synpunkt på RC6 hytten?? Inte mycket till blid men . Bild .1 RC 1 - 4 hytt. TW |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|