![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jag tackar för svaren och säger att jag inte kan lova det med Timrå stationshus som faktiskt försvann under en viss hårdiskkrasch![:I][ ![]() Dock ska jag bygga enligt denna planen om inte någon hämtar bilder på stationshus och sånt som ni vill ha? ![]() ![]() 1. Nässjö C 2. Timrå stationshus 3. Flygplatsterminal 4. Färjeterminal ÖDIT: Jag har inte kvar plattformarna heller, det hade jag inte innan kraschen så jag inte skyller på det! hehe! ![]() ![]() Men jag ska fixa nya plattformar som har samma mått fast mindre höjd och bredd!?[|)] MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Låter bra, Olis!
Just det, du hade ju en hårddisk krasch. Har du brännare, så gör kopior av sånt du vill ha kvar, regelbundet!? Jag vill bara ha något smalare perronger (ej lägre!). Fast du kanske kan göra både ock.... ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Moderator
|
![]() Citat:
![]() ![]() Aja, det blir smalare perronger och itne lägre då jag ej kunde komma ihåg om det också var av intresse? ![]() ![]() Du har inte några mått du vill ha på dem? Någon som vet hur långt det är emellan olika spårkombinationer som används vanligen i många rutter?[:I][8)] Mats sysslar med Xtracks mycket och vet kanske? Eller OG som ju är grundaren vet det bäst, hehe![B)][:X] ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nja, jag är en slarver och håller mig inte så bra till standards vad gäller spårläggning...
![]() Så, jag är ingen bra källa till hur bred en smalare perrong skulle vara. Väldigt bra dock med flera bredder, det ger bra valfrihet. Så, för min del så anpassar jag mig till vad som bjuds... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Vad jag egentligen ville säga var att om man jobbar med xtracks, så är det väldigt lätt att anpassa sig till den till buds stående perrongbredden. Såklart att man inte gör perronger i massa versioner, utan en "normal" och en smal kanske. Kanske kan man utgå från verkligheten och kanske ha en sån här plattform som förebild: [
![]() Bara en ide... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Hedersmedlem
|
![]()
Plattformarna du gjorde tidigare har 7 och 10 i filnamnen. Det antyder väl bredden på dom!? Men det är för brett för smalspårsrutter!
Jag tog därför och krympte en av dom på bredden med SFM, så den blev ungefär 2 meter. Det blev ganska bra, men tyvärr försvinner plattformen i vissa vinklar.... Med Xtracks kan vi anpassa spåren efter plattformen, så det behövs inte göras en massa olika bredder! Plattformen på Mazz bild är helt underbar! Gör gärna en sån och en grusplattform i samma storlek. Det räcker för smalspårsrutterna! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
![]() /Bosse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Moderator
|
![]()
Hej, tänkte "bara" påpeka att någon som har lust(och tid) att ta bilder på HUS, GARAGE, CARPORTS och andra trevliga saker kommer göra mig riktigt glad då jag saknar riktiga texturer till mina 3d filer som står klara men otexturerat, radhus till msts är ju mumma, likaså de insmältande carportarna på parkeringen![
![]() ![]() ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Medlem
|
![]()
"Jag tog därför och krympte en av dom på bredden med SFM, så den blev ungefär 2 meter."
Fråga, kan man förlänga X1-modellen med SFM? Jag har inte jobbat med programmet... M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Moderator
|
![]() Citat:
![]() ![]() Vill du lära dig mer om Shape File manager så besök denna sidan: http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8887 eller http://msts-akuten.com direkt![8D] MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Hedersmedlem
|
![]()
"Fråga, kan man förlänga X1-modellen med SFM? Jag har inte jobbat med programmet..."
Inte alltid! Ibland går det och ibland inte. Jag tror det beror på hur modellen är uppbyggd?????? Testa! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|