![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
|
![]()
Oj oj oj [
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
[
![]() ![]() HAWK, PUSSGURKAN!!!! [ ![]() ![]() Satt en timme med mitt 56k och tankade... Efter installationen kunde jag bara konstatera att det var värt varenda sekund! ![]() [u]10 POÄNG +</u> Jag är imponerad att detta arbete, finner dock inte ord nog att uttrycka detta på ett korrekt sätt så jag säger bara; TACK för ett UNDERBART ARBETE på detta lok, det pryder sin plats på KMJ.[ ![]() ![]() ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Mg gör sig fint i sällskap med F och Ma!
![]() / Dalle ![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Sänder här en liten bild över min första enkla aktivitet med Mg:n.[8D]
[8)][8)][8)][8)][8)][8)][8)][8)] ![]() Jag kör förpackat virke från sågverket i Munksäter till Hamnen i Kvarndalen.[ ![]() Edit; [8)][8)] Mina vagnar, som jag tycker passar utmärkt i detta syfte, hittade jag på MsTrainstop.com[ ![]() ![]() ![]() ![]() Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
#50 |
Senior Member
|
![]()
Jag kan bara hålla med om vad alla har sagt tidigare.
Ett mycket bra arbete du har gjort pussgurkan! Tyvärr har jag inte testat loket själv ännu för att jag inte har plats för MSTS på min dator längre. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Gillar speciellt när man tar ner strömavtagaren och det låter som motorerna stängs av! Ett enda ord för din skapelse: Superb!!!
![]() Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra Pressansvarig för UBOPGE och RTS |
![]() |
![]() |
#52 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Kan bara instämma i hyllningarna. En klar 10-poängare! Skickligt utförda texturer både på insida och utsida, och som lök på laxen effektfulla ljud som ger en osannolikt verklighetskänsla.
Jag blev speciellt förtjust i ljudet när strömavtagaren går upp; ett litet "knaster" när den får spänning - och sedan "hummmandet" när huvudtransformatorn vaknar till liv. Till alla inblandade - en djup bugning från mej! ![]() // Ferengi http://www.onodigtvetande.se http://www.arleborg.com |
![]() |
![]() |
#53 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag satt och körde tåget i kvarndalens bangård...
Har aldrig varit med om något så roligt som att skjuta vagnar med detta lok! ![]() ![]() Vilken känsla det var! ![]() EDIT: Dalle, skulle du inte kunna skicka filerna med texturer till mig?(Loken på bilden har ju så fina texturer![ ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
|
![]()
Jag undrar, vad är det där klickande ljudet man hör hela tiden, morsan sa att det var irriterande, så jag fick inte ha ljudet på.[V]
Men det är ett väldigt fint lok må jag säga! ![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
pussgurkan: Mycket fint lok du byggt! Mg är klart bäst hittills, ska bli roligt att se vad nästa tåg blir....
Dalle: Hoppas du släpper din ommålning!? Gör den gärna som ett eget lok och att man lägger filerna i Mg mappen! Jonatan: Skaffa hörlurar och vrid på så mycket volym du vill!!!! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Jag menar det där ticket i hytten, vad är det.[8] Hörlurar har jag redan men jag tycker också det är irriterande. Fanns det i det riktiga loket också?
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Bordde vara samma som i Rc loken.. Och ticket kommer där ifrån hastighetsmästaren
//MVH John http://prymi.net Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Jaha, vad gör det för nytta? Att man håller sig vaken eller...?
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Tickandet kommer från färdskrivsren som sitter i hastighetsmätaren
detta är standard i alla lok. Går att stänga av i ljudfilen jag återkommer om hur. men då blir ljudet inte realistiskt. Nästa projekt blir en överaskning ! (mycket efterfrågad) förmodligen klar till Jul |
![]() |
![]() |
#60 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Önskemål till Mg är en "patch" som gör ljuset något gulare än det vita sken som nu inte riktigt stämmer in.
Ljudet på Mg är mycket bra. Gillar ljudet från fläkten. Det höjer verkligen realismen. Tickandet är också toppen. Tillför än mer känsla av det är riktigt lok det handlar om! Snyggt jobbat! ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Litt TC | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-10 21:12 |
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-01-03 23:33 |
ånglok litt E2,nästan | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-08-19 17:31 |