![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#286 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Kan ju tillägga att de drivarna jag använder till grafikkortet inte är de allra senaste eftersom jag ville ha andra funktioner... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#287 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Exakt så upplever jag det ochså...Inte bara på denna rutten utan även på andra rutter... MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#288 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Testade för att se om jag fick igång ångloket på NMJ. Det fuungerade som synes ![]() MVH Kenneth PS Har en fps i detta läge 45-55 DS
![]() |
#289 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Så, vad som styr framesen är ju många saker och är svårt att ge mer än principiella raka svar på, utan att gå in på djupet på just den aktuella rutten... I fallet Mellerud, så anser jag att det har o göra med att det är flertalet typer av objekt eftersom det är tät-ort, men som vardera inte är så många, stycketal kanske till o med... det innebär i så fall att det blir många olika texturer för datorn att jobba med, än om man jämför med ett landskaps-parti, där det iof är många objekt, men inte alls lika många typer och därmed få textur-typer som ska bearbetas.... Nåväl, nu blev det rejält OT här kanske, men intressant ämne dock, så jag hoppas Hawk ursäktar... ![]() On-topic igen då, så hoppas jag att det kan komma fram lite aktiviteter till denna kanske finaste MSTS-rutten just nu... Jag själv skulle gärna kasta mig på att skapa sådana, men som sagt så finns det för många andra redan påbörjade projekt, som pockar på att nå sitt mål, så jag kan inte med gott samvete kliva på o bygga aktiviteter förrän jag betat av lite granna i projekt-högen... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Åt sidan, så har du bara ett fåtal objekt i form av begränsat antal träd, skog, nån gård eller så på kanske 300m... inte alls lika mycket att bearbeta för datorn... För ruttbyggare är det signifikant att vara medveten om dessa saker och vara kritisk när man plockar in nya objekt. LOD är tok-viktigt ju mer detaljerad rutten är, men även synbarhets-gränser... En katt behöver inte ritas på 2000m, det räcker sannolikt med 50m... 1.950m som du tjänar på att objektet inte behöver bearbetas... Ett litet objekt behöver ju egentligen inte LOD-as, men det får banne mig inte synas på 2000m... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Guest
|
![]()
Grundknepet är att i MSTS ställa in (eller ta bort) alla skönhetsparametrar d v s alla skuggeffekter, Distant mountains, view på max 750 meter och inte 2000 (vem har hökögon som ser på 2 km???).
Sedan är tipset med att ha de "senaste" grafikdrivrutinerna och MSTS, faktiskt ett skämt... Försök att hitta drivrutiner från år omkring år 2001-2002 istället, det fungerar mycket bättre till MSTS (låter som en motsägelse, men är faktiskt sant!) Så här är mitt MSTS inställt, och det flyter på skall jag säga... |
![]() |
![]() |
#292 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
För att kunna jämföra mellan olika datorer bör man ju köra med samma tåg, samma inställningar och samma vy. Jag har samma inställningar som Byggare Bob, förutom att jag har Vsibility på 1500 och Distant Mountains och Specular Lightning ikryssat också. Har nu testat med Robbans T43 med godsvagnar och får runt 15 FPS i Mellefors i Explore Mode. Detta stiger till runt 35, när jag kommer till Mellefors Övre... Jag har kört i vy 1 (hyttvyn)!
Tycker du, Hawk, borde tänka lite på vad du säger. Att håna folk för att dom inte har en nyare dator vad är det för stil!? Varken jag eller Sparkfot har nån 386:a, så lägg ner sånt snack! Vidare så har jag inte gnällt utan berätta bara vad jag upplevt och låga FPS accepterar jag med tanke på att min dator börjar bli till åren.
![]() |
#293 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Till Pierre Du såg händelsevis inte alla smilies som ja hade lagt in i inlägget, Det va inte alls illa menat, mest bara på skoj. ![]()
![]() |
#294 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jodå, jag såg dom, men tycker det var dåligt ändå. Jag förstod inte alls det roliga!? Är det ok att skriva vad som helst bara man lägger in smilies???? Men det är lugnt! Jag tror ju inte du skrev det för att vara taskig...
För att återgå till rutten, så fungerar den utmärkt även på min gamla "386:a". Ja, förutom då i Mellefors, men det kan jag leva med!
![]() |
#295 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Mazz: Jag har ingen koll på de senaste drivrutinerna men kan jue tilläga att när jag kört i mellefors så har jag användt Z65+ diverse godsvagnar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Kolla Byggare Bobs inlägg ovanför så du inte onödigtvis har för många resurs-krävande saker på... Din dator är ju bra kraft i, så du borde inte ha sämre fps än nån annan... Kolla även så du inte har väldigt hög kantutjämning påslagen, det kan stjäla ganska mycke kraft det med... Prova prova prova |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Unhderbart..
Tack för din hjälp Json.. Nu så kommer inte error skylten upp |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Medlem
|
![]()
Tänkte slinka in med en liten förfrågan här=)
Det är så, att jag skulle behöva hjälp med att betatesta en aktivitet till NMJ. Den går ut på att köra Nerhärad - Mellefors med Ma 833 och ett antal godsvagnar. I Långs Daled förekommer ett tågmöte, där man alltså får gå in på sidan och stanna för en stoppsignal. Färden går sedan vidare till Mellefors, med ett flertal möten. Bland annat Hg, Rc och Da är det i dom mötande tågen och stundvis är det ganska tätt mellan dom mötande tågen. När jag provkör aktiviteten tar den ca 45 minuter att köra, men då håller jag också max 80 km/h utom på några få ställen. Man kan alltså komma ner mot 35-40 minuter också, om man vill det. Men det är inte någonting jag rekomenderar, och då speciellt inte på sträckan ner till Långs Daled eftersom mötet är anpassat till att man själv kör 80 km/h. Någon som är intresserad? Kontakta gärna mig i så fall över e-mail eller MSN Messenger. Adressen är densamma till båda två; daniel_odlander(kanelbulle)TABORThotmail.com
![]() |
#299 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej.
![]() Tack Hawk och övriga för denna tjusiga rutt. ![]() ![]() Har kört lite på rutten,vilken vacker omgivning,man blir andlös och glömmer ha koll på eh hastigheten. Det blir 5 ![]() ![]() Ska köra lite på medföljande aktiviterna,hehehe.... Nej,jag har inte haft några problem med rutten i övrigt, fattas det några filer letar jag upp dom saknade(snyft)filerna. ![]() Mvh. Traingoal Ha en trevlig helg på er alla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Tog fakta på kretiken på den "låga" framesen i Mellefors. Har här en patch som ja hoppas hjälper upp framesn rätt skapligt. http://msts.pointclark.net/msts/NMJ_...atch_6_okt.zip Gärna feedback ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|