![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Några bilder till...
Bild 5: Bakifrån. Världens minsta fjärr? Som ett kreditkort ungefär... Bild 6: Uppeifrån igen. Focus och zoom längst fram. Fjärren går att stoppa in i projjen, när den ej används! Bild 7: Philips HTS3357. Klarar DivX, har HDMI och USB, lätt att göra reg. fri, funkar bra.
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Snyggt du har byggt det, förutom att du saknar något bekvämt att sitta på då. Jysk bör väl ha fåtöljer, såg en på minhembio som hade fyra Jyskfåtöljer i svartskinn intill varandra, men givetvis har det med utrymme att göra också. Jag hade plockat ut de tre stolarna på bilden och satt in två fåtöljer på varsin sida. Blir snyggare möblerat då. Men det är väl en smaksak, jag hade iaf gjort så.
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack Schulz!
Hade kollat in Pello hos IKEA (för Poäng är så jä...a dyra), men ser nu att Poäng Alme mellanröd kostar 195:-/st (passar med mattan!) så det lutar åt 2-3 sånna just nu... Men har nån nått annat förslag, så...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-03-08 klockan 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ursprungsfrågan kvarstår...blir det bättre med en riktigt duk och hur mycket bättre? Är det värt kostnaden? Tycker en duk är lite dyr!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-03-09 klockan 02:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har faktiskt lite problem med dom ljusa tapeterna...
Vet inte hur man ska göra? Hade det vart en bostadrätt eller jag haft egen kåk, så hade jag bara målat väggarna! Kanske göra som en granne föreslog, hänga upp nått mörkt tyg längs väggarna????
![]() |
#22 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du kanske missuppfattade!? Eftersom jag kör projektorn på ena kortväggen och bilden tar upp nästan hela den väggen (c:a 40cm kvar på varje sida), så reflekterar sig ljuset i dom ljusa tapeterna på väggarna brevid.
Ska bara vara vitt där bilden blir. Ser man på dukar, så har dom en svart ram (se här: www.prisjakt.nu/bilder/bild.php?st=2&p=156269 ). Läste att det ökar kontrasten. Läste också på hembio forumet, att ljusa tapeter där man har projektorn "urvattnar" bilden. Det tror jag stämmer!? Tyget (mörkrött eller mörkblått) ska bara hänga längs långsidorna på rummet för att göra det mörkare och att ljuset inte ska reflektera sig.
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Jaså, jo jag tänkte väl det. En bild på en mörk bakgrund blir ju inte bra precis. =)
![]() |
![]() |
#25 |
Hedersmedlem
|
![]()
Snart kommer jag kanske ha en 3-sits soffa i rummet (grannen ska byta). Och jag har köpt en beg. Playstation 2 med 10 spel. Ni kanske tycker det är knäppt att köpa en PS2 nu, men jag saknar den jag hade...
Har funderat på att köpa gardinstång och röda gardiner att ha på varsinn sida om duken. Då slipper jag se dom fula rören till elementet och kanske slipper speglingarna i väggarna???? Ett plus för att man får en ridå på köpet! Sen är det bara 2-3 bokhyllor, längs ena väggen, att ha dvd-filmerna i och 2-3 filmaffischer på andra väggen... EDIT: Glömde skriva att jag flyttat ner fönsterbrädan en bit och rullat ner duken. Bilden kom lite för högt upp förut. Bild 1: Som jag tänkt det med gardinerna Bild 2: Gjorde en skylt att ha på dörren
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-03-11 klockan 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ursäkta att jag drar upp gammal tråd, men...
Jag har sedan en tid införskaffat ny projektor, en epson tw680. En kompis köpte en först och sen köpte jag en. Både jag och han har den på en hylla i vardagsrummet och både han och jag är jättenöjda. Jag tänkte först köpa en tw700, men det priset fick avgöra. Gav 9000:-för den ny (tw700 hade vart 1500:- till). Har ingen duk än utan kör den mot väggen, vilket fungerar, men såklart ska en duk inhandlas snarast. Funderar på en ramspänd Multibackets 90" Något annat förslag? Tuppluren har hamnat främför fönstren (för att mörklägga). Till projektorn har jag kopplat Philips surroundpaketet och en xbox 360. Min tv (40" lcd) står numera i sovrumet, kopplat till datorn, en 8-bitars nintendo (=nostalgi) och en dvd-spelare. Plus, från datorn har jag en kabel till en förstärkare i vardagsrummet (och 2 Pioneer högt.), så jag kan köra ut (MP3)musik... Hur som helst så kan jag bara rekommendera projektor, det är så en film ska ses!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-08-24 klockan 03:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Och jag som inte ens får köpa en plattv för tanten! Hon ger sej inte, hon skall ha tjockisteve...Fan, man får väl sätta en skruvmejsel i den så att den slutar fungerar.. MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har nu satt skaffat projektorduk. Blev en Roxcore 108" (240x135cm bildyta) ifrån Kjell & Co. Den ramspända Multibackets 90" var slut överallt och ingen visste när nästa sändning skulle komma...
När jag kört på väggen så har jag haft runt 100" och när jag drog ner till 90", så kändes det faktiskt för litet numera. Så det var också ett skäl till Roxcoren samt att priset var väldigt lockande, 1795:- för en motordriven 108-tummare är ju kanon! Vad finns då att säga!? Ja, priset och lågt motorljud det bästa med den. Den är lite vågig, inget som stör mig vid filmtittning, men men... Inget takfäste (går dock att ordna själv med vinkeljärn). Av nån anledning (?), så har dom sladden från motorn rakt ut bak (mycket dumt då duken ska monteras mot vägg!). Kvalitén känns inget vidare, men man får väl vad man betalar för, men den är klart mycket bättre än Tuppluren och att köra på väggen. Så jag rekommenderar denna duk ändå. Bra för dom med liten plånbok!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|