![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Verkar ju som att ingen tror på gud. Ursäkta tråden då Kvarne. Men detta var faktiskt av intresse för mig. Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag gissade redan när jag såg första inlägget att det var ungefär så här tråden skulle bli. Teodiceproblemet kom upp, Guds påverkan över vädret och att kyrkan bara är uppbyggd runt en bluff kom också med.
Jag gissade också att ingen skulle skriva "Ja, jag tror på Gud", eller "Ja, jag är kristen". Jag har sett liknande trådar på andra forum, och de har varit väldigt liknande den här. I en av trådarna var det en som svarade ja, med följden att den personen i princip blev ställd till svars för alla tokigheter kyrkan hittat på genom tiderna, de motsägelser som finns i bibeln, vissa sekters beteende och jag vet inte vad. Jag tror de flesta troende som sett en sådan tråd drar sig för att svara i en liknande. Pson, är inte underlaget lite tunt för att skriva "Verkar ju som att ingen tror på gud?" Jag har nu skrivit i den här tråden, vilket jag bestämde mig från början att inte göra, så jag kan ju lika gärna ta och svara på frågan också: Ja, jag är kristen, aktiv inom Svenska Kyrkan. Snälla, försök att undvika den pajkastning jag har sett tidigare i andra forum. Jag kommer inte att skriva fler inlägg i den här tråden. Har ni frågor eller funderingar, ta kontakt med närmsta församling/samfund istället. Eller titta in på http://www.svenskakyrkansunga.org/prast.htm och skicka ett mail. mvh Daniel |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Mvh: Kvarne |
||
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Mvh: Kvarne |
|
![]() |
![]() |
#20 | |||
Senior Member
|
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#21 |
Admin & STW-member
|
![]()
Min egen uppfattning är att många av de som säger "nej Gud och sådant...nej nej nej" "Kyrkan är blaha.." men om det verkligen skulle hända dem själva något, eller en god vän eller liknande så tror jag att man "öppnar sig" mer för tanken och "vill tro" för att på det viset kunna få det bättre, eller den gode vännen ska bli bättre...
Låt oss ta ett exempel. Det fanns säkerligen en del på Estonia som just hade denna uppfattning och att de ansåg sig inte tro på Gud, men när båten förliste och de visste att de kanske inte hade mycket kvar att leva då kom nog en och annan att be/önska att de skulle få leva eller klara sig. my 2 cents... |
![]() |
![]() |
#22 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com ![]() C1-C15 Stockholms tunnelbanas stoltheter |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Senior Member
|
![]()
Alldeles riktigt tycker jag.
Mvh:Trigger högsta hönset i VTKAB |
![]() |
![]() |
#24 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
Japp jag tror på gud 100%
jag kommer ifrån polen så jag är en trogen katolik, hela familjen är katoliker, min familjen och jag går till kyrkan varje söndag (iaf nästan varje om det typ händer en viktig sak så måste jag avstå) mvh Yzerman |
![]() |
![]() |
#25 |
Senior Member
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag kommer också från Polen, och jag är också katolik, men går till kyrkan bara då och då (tyvärr)...
Jan R. ![]() Edited by - cykel on 18 August 2002 20:36:25 |
![]() |
![]() |
#26 |
Senior Member
Reg.datum: May 2002
|
![]()
aa det är typ samma sak här men föräldrarna går varje söndag
vi hörs |
![]() |
![]() |