![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Finns det någon fin Buss simulator på marknaden?
Tacksam för svar.
![]() |
#2 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Den ända simulatorn med bussar som jag känner till är VBus som är gratis.
Du kan hämta här: http://vbus.rulez.pl/ Och här finns massa bussar och rutter: http://www.vb.aplus.pl/wiki/index.php/Main_Page
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag tänkte på någon med bra grafik, realistisk och sånt.
Finns det någon bra man kan köpa som typ går i stockholm? ( Vill gärna ha tips om alla simulatorer )
/Daniel Senast redigerad av Daniel den 2006-01-08 klockan 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
typisk reaktion ur "n00b*"-synpunkt. För den som vill ha "realistisk grafik" finns alltid Midtown madness 3 där man kan köra stadsbuss i Paris och Washington, väldigt kul även om jag irriterar mig på de andra trafikanternas okunnighet i trafiken. (finns endast till Xbox)
(*= N00b: gamerslang för "newbie" (nybörjare)
![]() |
#6 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
![]()
Istället för MM3 så finns ju MM1 och 2. I 1an finns endast en buss som man får köra runt med i Chicago och i 2an finns två bussar, den ena är samma som i 1an och så finns en Routemaster som man får köra i London och San Fransisco. Midtown Madness 1 och 2 finns till PC och kostar runt 130 kr/styck.
MVH Kristian=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Tackar Krille!
Men vad går spelet ut på igentligen ( tror inte att det är köra buss )? Sen... Är det 3D?
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
För bilder, info och om man vill köpa MM2, kolla här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=2399
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2006-01-09 klockan 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Alla spel och simulatorer som vi pratar om är i 3D, dvs. att det är höjd, längd och bredd på sakerna. 2D är sådant här: ![]() Men om du skulle skaffa en Xbox är MM3 att föredra. Syftet i spelet är mest att rejsa i en stadsmiljö, men du kan också bara "cruisa" runt och få polisen på dig.
Senast redigerad av kaka den 2006-01-09 klockan 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Ett tipps till dig SMK kan vara att använda en sökmotor som Google.se. Där finner du information om spelet snabbare än du tror!
Exempel på länkar: Midtown Madness 2 Central Midtown Madness 2 Extreme Kaka: Nu förstår jag vad du menar men egentligen är alla spel 2D för det finns inte något djup i skärmen! Dock kallar man ju vanligen spel med en uppbyggd "3d värld" för 3d... Kaka, igen: Tänker inte på texturerna, men en skärm som är platt kan helt enkelt inte ge 3 dimensioner, eller kan du ta i skärmen och föra in handen så att man ser den i spelet? ![]() Senast redigerad av Olaf Lindström den 2006-01-09 klockan 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
Men självklart kan du köra omkring själv i staden bland alla bilar, lastbilar och bussar, men se upp så inte polisen jagar dig, iofs så tar han mig inte, han försöker bara förstöra bilen så mycket som det går genom att försöka köra på mig hela tiden.
![]() |
![]() |
#12 |
Junior Member
|
![]()
Jo, det är klart eftersom texturerna är platta, men man ser dock spelet i 3D.
![]() |
#13 |
Hedersmedlem
|
![]()
Bus Simulator
Meny där man väljer inställningar och spellägen Spellägen Free - Kör som du vill AI - Kör mot datamotståndare MP - Kör mot eller med andra över internet Meny där du skapar ett eget bussbolag Används inte om man spelar free-läget och i AI-läget så kan man döpa datamotståndarnas bolag (om man vill). Meny där du väljer städer När du valt en stad kommer en karta upp där du ska skapa en linje. Du kan bara börja med en linje och det går inte att göra hur lång linje som helst. Meny där man köper bussar I free-läget är det gratis och bara välja en och köra. I dom andra lägena, så köper du bussarna (vanliga, dragspel och dubbeldäckare). Men du kan bara köpa för så mycket pengar du har! Spelidé Spelet går ut på att i en stad driva ett bussbolag och tjäna pengar (mer än konkurrenterna) på den/de linje/linjer du har. Men det kostar också, bussar kostar, underhåll kostar m.m. Medans du spelar (och förhoppningsvis tjänar pengar), så kan du gå in i olika menyer, för att köpa fler bussar, skapa fler linjer m.m. Bussarna Man kör en buss och datorn sköter dom andra i ditt bolag, men det ska gå att hoppa i mellan olika bussar och linjer. I MP-läget, kan man ha människor som kör i ditt bolag eller så har dom eget bolag och konkurrerar. Nått sånt här skulle jag vilja se, men det är ju mina drömmar bara...tyvärr
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Din idé, Pierre, liknar nästan lite spelet Locomotion där man sköter
ett transportbolag. Fast man kör ju inte något själv... ![]()
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
|
![]()
Lite kommer från detta spel: http://www.trafficgiant.com/ som innehåller mer än bussar. Spelupplägget är kanonbra och något liknande skulle jag vilja se i en buss sim. OK, med inkomster/utgifter så är det mer spel än sim, men så skulle jag vilja ha det!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|