|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
|
Hej! vid Värtahamnen finns det en vagn som transporterar bilar och som liknar 2 hbins ihopsatta och med en "gummiremsa" i mellan.
När jag kollade vad vagnen hette så stog det (har tyvärr glömt bort) något med 2 a:n i. Vet någon vad det är för någon vagn? Och finns denna till TRS? Tacksam för svar. Mvh Dash 9 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Niträknare & STW-member
|
Tja ävenom du hade hela littrat så är det inte säkert att identifiera vagnen då den knappast är en SJ/GC vagn. Antingen är det en svensk privatägd vagn eller så kan det vara en gäst från utlandet.
Skriv upp hela numret och littra samt eventuell ägarbeteckning så bör den gå att spåra. 2 a betyder att vagnen har fler axlar än vad som framgår av huvudlittera Kenny
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
Hej gec44-9w.
Jag skulle gissa på. Att det är denna vagn som du har sett nere i Värtan. Om så är fallet, så finns den inte vad jag vet till Trainz. Vagnen heter Hccmrrs 290 8 xxx-x om jag inte tar fel. Bengan. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|