![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Lite ny info om hur teamet arbetar för att få en så realistiskt och bra(!) simulator som möjligt.
Läs själva. http://www.railsimulator.com/advisory_committees.htm
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag tror dock att wallpapersen är riktiga skärmdumpar, eftersom grafiken ligger på en sådan nivå idag. Och, är det någon som vet när detta kommer att komma ut? Efter E3?
__________________
![]() Hälsningar från Johannez H |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Ss:na på loket är troligtvis ingame bilder (hoppas jag
![]() Men jag själv förväntar mig ingen simulator innan E3. Jag säger såhär, jag väntar hellre längre på ett spel (simulator) som är buggfritt (iaf. 80-90%) vid releasen. (_Bara_ det inte blir som Bf2 ni som spelar det förstår nog) ![]()
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ny artikel hos Kuju-folket, hur Black5 gjordes...
http://www.railsimulator.com/making_black5.htm Ingen riktig nyhet, så jag postar här. Intressant ändå att läsa den relativt korta artikeln, då det ger lite indikation på antal poly och texturer för lok i den nya simulatorn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ny karaktär visad av Kuju...
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...577474fccdf02a Ser väl... hmmm... inte så dumt ut... ![]() Gillar en del av kommentarerna i tråden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Kommer våra MSTS-rutter passa in? Annars är Kujus simulator spännande!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Det finns inget ännu som har nämnts om möjlighet att ta in objekt/rutter i Kujus simulator, så som det gjorts för TMTS. Så, det är ett oskrivet kort.
Man kan se det från flera håll, som alltid... Nya möjligheter och prestanda-faktorer kan å ena sidan göra att det kanske inte är lika intressant att se till att gammalt kan komma in... Men, med den gigantiska bas av nedladdnings-bara saker ligger ju dock i andra vågskålen... Rutter inte minst, då väsentlig tid är nedlagda på dessa... En rutt, som är byggd i MSTS kanske inte har den detljrikedom som en ny simulator kanska kan erbjuda... Men, å andra sidan, precis som vi utgått från originalrutter, så vore det ju gött om man kunde förvalta den arbetstid som finns nedlagd i MSTS-rutter och utgå från en MSTS-rutt och göra den till KRS-standard... Nåväl, det återstår att se, än så länge inget sagt om MSTS-stuff i KRS. Antar att en parameter är hur långt ifrån MSTS-strukturen den nya simulatorn är, vilket i sin tur ger vilken ansträngning som måste til för att få kompatibilitet eller för all del konverteringsmöjlighet. Kuju har ju iallafall nära till uppfinnarna av MSTS-strukturen, får man väl anta... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|