Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-21, 23:46   #1
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Lite ny info om hur teamet arbetar för att få en så realistiskt och bra(!) simulator som möjligt.
Läs själva. http://www.railsimulator.com/advisory_committees.htm
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-10-22, 16:51   #2
343kakaII
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Ort: bor i Tanto, Sthlm
Inlägg: 29
Skicka ett meddelande via MSN till 343kakaII
Standard

Jag tror dock att wallpapersen är riktiga skärmdumpar, eftersom grafiken ligger på en sådan nivå idag. Och, är det någon som vet när detta kommer att komma ut? Efter E3?
__________________

Hälsningar från Johannez H
343kakaII besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-22, 17:13   #3
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Ss:na på loket är troligtvis ingame bilder (hoppas jag )
Men jag själv förväntar mig ingen simulator innan E3.

Jag säger såhär, jag väntar hellre längre på ett spel (simulator) som är buggfritt (iaf. 80-90%) vid releasen. (_Bara_ det inte blir som Bf2 ni som spelar det förstår nog)
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-28, 21:28   #4
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Ny artikel hos Kuju-folket, hur Black5 gjordes...

http://www.railsimulator.com/making_black5.htm

Ingen riktig nyhet, så jag postar här. Intressant ändå att läsa den relativt korta artikeln, då det ger lite indikation på antal poly och texturer för lok i den nya simulatorn...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 20:27   #5
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Ny karaktär visad av Kuju...

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...577474fccdf02a

Ser väl... hmmm... inte så dumt ut...


Gillar en del av kommentarerna i tråden...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 22:58   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Kommer våra MSTS-rutter passa in? Annars är Kujus simulator spännande!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-11-07, 23:30   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Det finns inget ännu som har nämnts om möjlighet att ta in objekt/rutter i Kujus simulator, så som det gjorts för TMTS. Så, det är ett oskrivet kort.

Man kan se det från flera håll, som alltid... Nya möjligheter och prestanda-faktorer kan å ena sidan göra att det kanske inte är lika intressant att se till att gammalt kan komma in... Men, med den gigantiska bas av nedladdnings-bara saker ligger ju dock i andra vågskålen... Rutter inte minst, då väsentlig tid är nedlagda på dessa... En rutt, som är byggd i MSTS kanske inte har den detljrikedom som en ny simulator kanska kan erbjuda... Men, å andra sidan, precis som vi utgått från originalrutter, så vore det ju gött om man kunde förvalta den arbetstid som finns nedlagd i MSTS-rutter och utgå från en MSTS-rutt och göra den till KRS-standard...

Nåväl, det återstår att se, än så länge inget sagt om MSTS-stuff i KRS. Antar att en parameter är hur långt ifrån MSTS-strukturen den nya simulatorn är, vilket i sin tur ger vilken ansträngning som måste til för att få kompatibilitet eller för all del konverteringsmöjlighet. Kuju har ju iallafall nära till uppfinnarna av MSTS-strukturen, får man väl anta...
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009