![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]() Citat:
![]() Varför inte istället vara glad att forumet faktiskt finns kvar och du slipper klaga på att det går segt ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Hehe,inte lika lågt som Glocalnet ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Admin & STW-member
|
![]()
Hawk:
Du kan om du vill surfa runt här (http://www.e-buzz.net/portal/dl.asp) så märker du hur segt det går. Så segt skulle forumet fortfarande vara om inte folk sponsrat till en server. Jag ville dock inte stå och ta emot upp emot 4000 kr utan att ge något tillbaka (läs visa uppskattning). Därför skapade jag en sida där jag talar om vilka det är som sponsrat och sett till vi fick ett forum som fungerade och samtidigt tackar jag dessa personer. Att vänta 30-60 sek på att en sida ska ladda är inte ett fungerande forum vilket på sikt hade lett till att folk tröttnat och inte brytt sig att gå in på forumet. Du kanske anser att det hade varit ett bättre alternativ? Det handlar inte ett skit om att köpa sig en titel utan det handlar om att jag vill visa uppskattning för de som verkligen brydde sig när det krisade! En del bidrog med stora summor och andra med mindre. Det viktiga var att folk verkligen brydde sig. Det är tråkigt om du inte tycker att servern är till någon nytta och att folk fått köpa sig en titel. Pursche: Jag ska försöka få tag i HP som antagligen har lite koll på hur det ligger till. Då han ringde mig för några månader sedan fick jag uppfattning att den leverantören som hostade siten inte höll sina åtaganden och i stort sett beordrade Banbyggarna att flytta sina filer. Micke321 är väl också en som tidigare iaf haft en del ansvar gällande ftp? Senast redigerad av Fredrik den 2005-09-20 klockan 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snackat med HP nu och alla filerna ligger redan på JenzA:s server. Så, då är det väl bara att säkra namnet til en helt annan kostnad och lägga den på lämpligt ställe då, finns ingen anledning att fortsätta på det hotellet där det är nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
hej
![]() Problemet är nog mer att det "kostar" pengar att ha en egen domän. Till Mazz Du har själv sagt i nån tidigare tråd, att nånstans ska de "pysa" ut, ja tyckte bara att den härt tråden passade för ett litet "Pys" ![]() Till Fredrik Självklart uppskattar jag att forumet har en ny snabb server, de förstår du nog. Jag skulle ha lagt pengar oxå till servern,om ja bara hade vetat av problemet. Men de va nog under den perioden som ja "låg lågt" och inte varken läste eller skrev i forumet. ![]()
![]() |
#6 | |||
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Jaa?
![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]() Citat:
Om alla filer för nedladdning igger på annan server är det ett överpris jämfört med andra likvärdiga alternativ. Mvh Anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Senior Member
|
![]()
Ni snackade om banbyggarna.svvtl.se men att i sså fall så är det bara namnet banbyggarna.com som kostar och det kostar väl inte så myke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Varför inte följa trenden och börja ta ut en medlemsavgift av dem som besöker banbyggarna???
Många MSTS-sidor jag har besökt gör skillnad på kreti och pleti, d vs de som snålsurfar och tankar hem allt gratis (som jag själv!) och de som är villiga att lägga en slant på sitt intresse (Premium Account och allt vad det heter). Titta på t ex Oldtimerklubben, där jkan du visserligen ladda ner vissa saker gratis tills det inte finns några lediga "downloadslots kvar", eller så kan du betala en slant och alltid ladda ner. Jag vet att detta har varit på tapeten förr, men jag fattar inte varför det skulle vara så j-vla omöjligt att betala för en tjänst man faktiskt använder sig utav. Det går ju inte att driva en affärsrörelse och ge bort varorna, eller hur? |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Detta gäller om vi skall säga upp webbhotellet. Citat från Quicknets hemsida:
Uppsägning Om du vill avsluta ditt abonnemang ber vi dig skicka in en skriftlig uppsägning där kundnummer och namnunderskrift skall finnas med. Adress: Quicknet AB Munkgatan 7 722 12 Västerås Det går även bra att faxa på 021-413101 /Pursche
![]() |
#13 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Är man vuxen, har fast jobb osv. så torde det inte kännas fullt så farligt att betala nån hundring eller så, men är man ung så är de pengarna faktiskt ganska mycket! Så, jag anser inte att vi ska börja med betalningar osv. Hur ska vi sedan göra för att få det enkelt? Somliga har råd - men kan inte betala, då de inte klarar att betala via internet, eller äns vågar då internet fortfarande är ett relativt osäkert sätt.
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citat:
UKTrainsim, Oldtimerklubben, TheTrain.de, Train-sim.com kan stänga ute vissa, så kan vi det säkert också! Nu menar jag inta att stänga ute någon helt och hållet , utan mer ett sätt att få in pengar via hemsidan är t ex att låta dem som betalar få snabbare nedladdningar, premieras med nya nedladdningar en månad före alla som inte betalar etc., etc. Det är dags att se sig om och se vad andra MSTS-sajter gör för att få in pengar... |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Jag anser inte att det skall kosta för att kunna ladda ned filerna. Vi har 8 frivilliga som vill hjälpa till, i år, i denna tråd. Vi som är vuxna kanske bör ta ett litet ansvar mot de som går i skolan eller på annat sätt inte har råd att betala medlemsavgifter och annat...
om vi nu byter till B.one så kostar det ungefär 750:- per år och då får vi 1200Mb webbutrymme istället för de 50Mb som vi har nu
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|