![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
Jag har noterat att det nya X40 kommer att levereras i den föga upphetsande färgen "SJ kontorsgrå". Inspirerad av färglösheten har jag tagit mig friheten att göra några egna förslag: http://hem.passagen.se/tretton1/X40/
Rita gärna egna förslag så kan jag lägga upp dem på min sida tillsammans med mina. ![]() Jag är medveten om att det finns de som tycker att den grå färgen är bra som den är och jag respekterar det. Dock är jag av en annan uppfattning. ![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Får jag spara din bild och göra en egen färgsättning och sen skicka dig den?
/Mohammad, VD på CT Inc. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Får lite kalla kårar utav det här. Om jag inte läser helt uppåt väggarna. Så står det hos
http://www.jarnvag.net/default.asp SJ ändrar design Från och med i höst kommer SJ successivt gå över till ett nytt designprogram. Grått blir den nya huvudfärgen istället för blått och typsnittet i SJ:s logotype ändras. Först ut i den nya designen blir de nya X40-motorvagnarna och de kommande åren ska även X2-tågen moderniseras. Ska man tolka det som att det mesta kommer att gå åt grått, tro. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
*skrattar högt* Ja men SJ fegar ju ofta ur, eller hur? Så det stämmer ju. XD
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Jag håller med om ditt resongmenag, Janne. Anledningen till att man ofta väljer grå färg skulle jag tippa är att det är en neutral färg som känns ganska tidlös (dock tråkig). Jag skulle personligen föredra en mörkblå färgsättning.
...Fast smutsen syns väl mindre på ett grått tåg? ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Varför inte svart med röda buffertbalkar/plogar och med "SJ" i guld!?[
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
I USA har dom "tågtvättar", samma som biltvättar fast för tåg. Borde finnas sådanna vid varje bangård tycker jag.
/Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
I USA kör ju de inte heller lika tät trafik som oss
![]() Med vänliga hälsningar Rodi |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokförare
|
![]()
Men sen kommer det ju från Sveriges framsida oxå!...
![]() Mvh//Christoffer...som har kört många rena X2 ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokförare
|
![]()
*haha*...nääää snarare västkusten och Göteborg!...det är ju ändå et man ser först när man kommer från Atlant hållet!...*haha*
Mvh//Christoffer...oxå lokförare! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Göra höjdskillnader på bästa sätt? | vl | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 10 | 2005-04-11 20:09 |
skum färg på regina | Balder | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-02-16 15:10 |
Vilken färg ska SJ ha på vagnarna?? | DJTimboy | Off-topic | 16 | 2002-12-21 09:49 |
Olika sätt att ställa av lok på... | Robert Sand | Off-topic | 2 | 2002-12-21 07:31 |