![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 | ||
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
![]()
Jag sökte lite på Aurans forum och hittade denna tråd:
http://forums.auran.com/TRS2004/foru...rotate+texture Där nämner man något jag inte tänkt på, nämligen att när texturen roteras så tar det mera datorkraft att räkna ut hur de skall "smälta samman"! Så kanske man bör vara försiktig med rotering och inte göra som ovan utan istället rotare lite här o var? Detta är intressant: Citat:
Citat:
Intressant detta... Vore ju dumt att rotera för mycket om det leder till sämre prestanda. EDIT: Hittade även en bra tutorial om texturering och där rekommenderar man faktiskt rotering med knappen nertryckt? http://forums.auran.com/TRS2004/foru...rotate+texture
__________________
/MVH Patrik ![]() Senast redigerad av Deskgrunt den 2005-07-19 klockan 23:38. |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|