![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Om du vill ha en inredning, hör av dig till Olli, han har en ritning!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Tänk då vilken lyckost jag är som åkt T21, Y3, X9 och Regina!
![]() / Dalle |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Hur går det med Reginan, nåt nytt?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Member
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jag har en Ritning på en regina X-52 som jar har fått av Tore Nodin
som har konstruerat alla svenska el-lok som t.e.x rc loken. Hur somhelst så har vi ingen Scanner inkopplad för tillfället. men jag återkommer.[ ![]() ![]() Tåg & spårvagns freak Axel i göteborg |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
pussgurkan jag håller på att göra en fotorealistisk rc- cabview och jag undrar hur du ritar hytten för att få det så bra.
PS vilken grymt snygg regina hytt du har där DS |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Jag använder 3DstudioMax, där jag ritar en 3dimensionell
modell av hytten väggar golv tak dörrar fönster etc och lägger in reglage knappar mm I programmet finns en animations-möjlighet med vilket jag kan få knappar lampor visare mm att röra sig. Sedan sparar jag arbetet som ett antal bilder (vanligtvis 25 st) där alla rörliga detaljer rört sig ett snäpp mellan varje bild. Sedan öppnar jag de sparade bilderna i CorelPhotopaint11 och klipper ut samma område på de bilder som representerar det reglage/lampa som jag skall göra en karta av, och klistrar in dessa på en ny bild. Jag Omvandlar bilden med TgaTool2 till en ACE fil och slutgiltigen placerar in dessa i Caben med Mtms editorn (Cab editor) Lätt som en plätt ? (Tar ca 25 timm effektivt arbete för att skapa en hytt) |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
var köper eller laddar man ner 3DstudioMax och CorelPhotopaint11
tack på förhand ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
3ds Max samt Corel Paint 11 finns att köpa hos grossister typ. Dustin 3ds Max är dock inte billigt, börja med Gmax som är gratis: http://www.discreet.com/products/gmax/ --- ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
3Dstudiomax kan köpas Här http://www.3dinberlin.de/ (4.250 Euro)
Corl 11 köps ex Hoss WWW.dustin.se (5.290Kr) 3Dstudiomax skall kunna hämtas som trial version men vet ej var (sök på nätet) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
/Bosse |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
Vad kommer att hända om detta inte följs? Visst ska man inte kasta sten i ett glashus man själv sitter i, men nu när jag köpt TRS2004 så... --- Mvh Cj <> www.aeger.net |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Junior Member
|
![]() ![]() hjälp mig! jag vill köra Regina nu! mvh, eric eric_86w@hotmail.com |
![]() |
![]() |
#13 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Någon Regina finns tyvärr inte än till MSTS men man får väll hoppas på att det kommer en snart. M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nej, tyvärr är den inte klar( ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kom igen Gurkan!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() //Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#15 |
Junior Member
|
![]()
jag ska hjälpa gurkan med lite bilder så vi kan få en snygg Regina.
han sa att den blir för stor och att spelet kan balla ur ibland, så han har lite o jobba på hoppas vi får se den snart! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Regina? | Eric_86w | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 89 | 2006-07-03 19:39 |
vill göra om regina? | jswmusic | Trainz - Allmänt om Trainz | 26 | 2005-04-24 02:32 |
skum färg på regina | Balder | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-02-16 15:10 |
Äntligen här.... Regina (X50) till Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 15 | 2003-12-16 12:17 |
Regina? | Angelsmind | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-09-30 15:47 |