![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Member
Reg.datum: Apr 2002
|
![]()
Det enda rederi jag tycker om är Destination Gotland. Här med deras färjor i olika placeringar.
1. HSC Gotland. Min absoluta favorit. Den går tyst, snabbt och är väldigt bekväm. Överfarten till gotland tar ca 2tim45min. 2. M/S Visby. Den nya snabbfärjan är större än någon utav de gamla långsamma stora båtarna. Den är fräsch inuti och går betydligt snabbare. Restiden mellan Nynäshamn och Visby har kortats ner från omkring 5tim - 5tim30min till 3tim15min. 3.M/S Thjelvar. En skam för hela rederiet enligt min åsikt. En gammal obekväm sak som från början var ett vanligt lastfartyg, som sedan byggdes om till en passagerarbåt. Båten e väldigt unken och har inte en sån trevlig atmosfär inuti. När ma går ombord så letar man gärna efter närmaste livbåt. MvH SoftOrre |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Vet inte vad det är för rederi som har den båten Tror att den har bytt namn för när den levererades så levererades den till ett Amerikanskt bolag som sedan gick i KK.
den byggdes i etaper på rekord tid och var runt 330-340 m lång med ett stort elektriskt panorama tak som gick att öppna. Har för mig att den var i Sthlm förra året på en av sinna första resor. |
![]() |
![]() |
#18 |
Senior Member
|
![]()
Har inget favvo rederi men när jag åker båt så är det till Danmark och det är med antingen Sundsbussarna eller Scandlines men jag gör min 3 i topp lista!
1. DFDS seaways ![]() 2. Scandlines ![]() 3. Sundsbussarna ![]() ![]() Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#19 |
Senior Member
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Favorit läsk? | bombardier (avregistrerad) | Off-topic | 25 | 2004-04-07 19:43 |
Favorit tåg/lok/motorvagn? | Dson | Off-topic | 23 | 2003-01-21 15:13 |
Snygg bild på mina favorit tåg! :-) | Pson | Off-topic | 0 | 2002-12-28 12:18 |
Favorit mat? | DJTimboy | Off-topic | 10 | 2002-11-01 11:42 |
Villket tåg är eran Favorit? | SJAB Förare | Off-topic | 11 | 2002-09-26 19:22 |