![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jo, det var inte alls så jobbit, faktiskt.
Jag har nu converterat de yttre fälten (mest vatten som sagt) och inåt landet från HD till 10m upplösning. Sedan har jag försökt ta så mycket som möjligt av det inre där det är sjöar. Men vågade inte ta så särskilt mycket då det är nära till det inre järnvägsnätet. Hela rutten minskade då med bara 513 Mb. Rutten är fortsatt stor, 1350 Mb. Ett försök att spara som CDP misslyckades. Filen är fortfarande för stor. Det blir tydligen svårt att dela min skapelse med andra Trainzare ![]() Jag har en idé på lösningen, men den är inte så trevlig: Markera alla basborden i TSPlus och göra dem till 5m upplösning, eller bara 10m, och spara som en ny rutt. Då blir filen kanske tillräckligt liten för att kunna sparas som CDP. Då kanske den kan öppnas med TS22 eller TS22PE. Men med detta så försvinner ju alla fina marktexturer med mera från Plus-versionen. Om detta fungerar så kan jag senare (om några månader eller så) publicera rutten som en TS22-CDP. Den som har Plus kan ju öppna den och därifrån "uppdatera" den till HD. Det är kanske värt ett försök... Hälsningar
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|