![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Kolla denna tråd i N3v forum och splines (om ni inte redan gjort det):
https://forums.auran.com/threads/tra...129139.180374/ Gäller i och för sig endast Trainz Plus men antar att N3v snart också uppdaterar TRS22. Efterföljande kommentarer är ju positiva till Hotfixen. Klippt från tråden: We have prepared another updated for the Hot Fix, which resolves the error for DLS and locally installed splines. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Var just på N3v forum och fann denna länk från sista fredagen:
https://forums.auran.com/threads/tra...access.180629/ The latest SP5 Hotfixes can now be found on Trainz Plus Beta and TRS22 Beta streams for both Trainz Plus and TRS22 Retail builds. Har ni testat denna Hotfix? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jo, har ju sett att de håller på att beta-testar nya hotfix, men jag är inte beta-testare (och har nog inga planer på att bli), så får vänta tills de är helt klara
![]()
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Hotfixen till SP5 är nu släppt, men tyvärr kraschar fortfarande Trainz när man försöker öppna rutten.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Har precis upptäck detsamma. Har gjort lite felsökning, Trainz visar inga fel på assettsaarna men med lite "trial and error" har jag funnit att det i mina rutter är bryggstolparna, fackverksbryggor, fackverksutliggare och linjestolpe äldre som får rutterna att krascha. Min misstanke att det är något med scripten som spökar, i flera av assetsen refereras det till ett script men scriptfilen verkar saknas (måste tillägga att mina kunskaper om script är oerhört begränsat).
//Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Upptäckte nu att scripten saknas inte i de andra assetserna, var jag som tittat lite slarvigt.
//Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
EDIT: Har nu provat bygga i en ny rutt, och ja, verkar som om det är kontaktledningen som ställer till det. Trainz kraschar nästan direkt när jag håller på att bygga kontaktledning.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2025-03-21 klockan 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|