![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Inget konstigt alls egentligen. TS2010 och TANE har helt olika rendermotorer med helt olika sätt att använda färger och ljussättning.
Plockar man då över en bana från TS2010 som var väldigt orealistisk där man var tvungen att klämma i ordentligt på färgerna för att få blått vatten så kommer de bli väldigt blåa i TANE som hanterar färger mycket mer korrekt och realistiskt sätt. Det som man fick överdriva i TS2010 ser man hur överdrivet det egentligen är när man får över det i TANE. Även om Lan redan givit en bra förklaring på hur man gör så rekommenderar jag denna video från utvecklarna själva som förklarar hur man sätter ljuset och vattenfärgen m.m. i TANE: https://www.youtube.com/watch?v=UHnvotzQ2Ds Om inte annat så är det rätt trevligt att lyssna på deras Australiensiska dialekt ![]()
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|