| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2013 
				Ort: Linköping, Sweden 
				
				
					Inlägg: 413
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Har försökt att få X10 - X14 tågen att fungera men får bara... 
		
		
		
		
		
		
		
	![]() ![]() Nån som kan hjälpa?  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2009 
				Ort: Västerås 
				
				
					Inlägg: 1 901
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Visa en bild (men allra helst kopiera kuid'sen så man slipper skriva in dem i Content Manager manuellt) på rutan som dyker upp när du klickar på "Veiw missing Dependencies" så blir det lättare att hjälpa till  
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	//Joakim Wahlberg  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2001 
				Ort: Onsala,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 8 149
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			X14 är build 1.? men går att göra körbar i TANE men det är nån bogey som inte finns, dessutom .pm-mesher som går att göra om till .im men då genereras massa texturfel som också går att fixa. Men med dagens krav blir det ändå ingen uppbyggelig syn - oanimerade boggier, inga fönster och tveksam mappning, stel pantograf. Det enda positiva är väl Bengans målarkonst. 
		
		
		
			Jag har riggat den till TANE och den ligger här: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...tatrafiken.rar 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn  
			Senast redigerad av lan den 2016-04-23 klockan 08:43.  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Antar att det är bra mycket mer jobb på henne, än vad det var på Y1. För att göra öppningsbara dörrar m.m. Y1 hade ju redan en inredning och det har ju inte X1x.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2001 
				Ort: Onsala,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 8 149
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Tyvärr är det så, och enda anledning att jag skulle ge mig på den vore för alla snygga målningsvarianter som du har fixat. Texturerna har faktiskt transparenta fönster men det används inte. Vi får se nån gång. Har tvättat bort TANE-felen på några av dom (se bild)
		 
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn  
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Jun 2008 
				Ort: Sundsvall 
				
				
					Inlägg: 4 080
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ser att du även verkar ha Aurans passengers (buit-in) öppen för edit, den måste du köra "Edit-Revert to original" på, annars lär du få problem med många grejer.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Ekan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2013 
				Ort: Linköping, Sweden 
				
				
					Inlägg: 413
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag är ganska noobig när det gäller sånt här 
		
		
		
		
		
		
		
	  så jag förstod inte så mycket
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2013 
				Ort: Linköping, Sweden 
				
				
					Inlägg: 413
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2013 
				Ort: Linköping, Sweden 
				
				
					Inlägg: 413
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Har fått det att fungera nu 
		
		
		
		
		
		
		
	![]() ![]()  
		 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Nov 2001 
				Ort: Onsala,  , Sweden. 
				
				
					Inlägg: 8 149
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kul för dig Genmundal !!!! 
		
		
		
			Och roligare kan det kanske bli ? Lite arkeologisk utgrävning av mesherna gav att det finns forborgade skatter!!! STW hade nog tänkt utveckla hela X10-12-14-paketet med inredning m.m. men energin tog väl slut !? Bilderna är från en SJ X12 A dissekerad. Den består av 4 chumps, exterior, externa detaljer, omappad interior samt interior details. (se bilderna). Exteriorn är mappad på en ext_textur och resten på en intr-textur. Detta kan bli nåt om jag får inspiration !? EDIT: Det gick förvånansvärt lätt att skapa transpaenta fönster utan att skära ut dom på meshen, det här kommer att gå, gäller bara att komplettera och mappa interior och inredning rätt. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn  
			Senast redigerad av lan den 2016-04-23 klockan 18:05. Anledning: Börjar bli kul nu!  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#11 | |
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Feb 2013 
				Ort: Linköping, Sweden 
				
				
					Inlägg: 413
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Spännande! Bygger Linköping - Norrköping sträckan där dom där tågen kör. Det var också därför jag behövde X14.  
		 | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |