![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Kunde inte hålla med mer. Lägg ut alla miljarderna på underhåll och dubbelspår på hårt trafikerade enkelspår. 2 timmar och 30 minuter är snabbt nog Stockholm - Göteborg, det går att köra så fort redan nu om man inte blir störd av långsamma tåg.
Men jag tror inte att man kommer lägga ner några banor, detta är ett sätt för Trafikverket att skrika "nu är det kris, vi behöver mer pengar".
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2016-02-23 klockan 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Ta t.ex. Bohusbanan. Det är mycket träslipers på den banan. Restiden blir mycket kortare om det hade varit betongslipers. Många som pendlar tycker att det tar för lång tid att ta tåget, så tar många bilen istället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Ja Bohusbanan är ett bra exempel. Behövs dubbelspår Göteborg - Uddevalla och bättre spår norrut från Uddevalla, alltså betong istället. Samma sak Fagersta - Ludvika, mycket dåligt spår så godstågsförarna ibland inte törs köra fortare än 20 km/h med tunga tåg.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|