![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ser väldigt bra ut, blir snyggt med lite hus och miljö runtom! Krysstation har jag för mig det heter på svenska. Och behöver du bilder i bättre upplösning så säg till, ska till Stockholm nästa vecka så kan ta några bilder då.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dessa BD är mellan 1500 och 450 m långa och texturerna är 2048 px långa så det blir ca 0,25 - 0,75 m/px. Då skulle man ha texturer med en längd på >10000 px och då storknar väl TANE. Hur upplösta bilder kan din kamera klara ????
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... till vårt älskade Älvsjö.
De är ombyggnad och ommålning av bef. assets.
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
av Stockholmskåkar från Kethup finns en hel del på DLS
![]() Jag strödde ut en del på Riddarholmen och Gamla stan samt Stadshuset på Kungsholmen. Sen fanns även Stockholmsmässan i Älvsjö i sin nuvarande fulla storlek. Om man skall försöka sig på att bebygga Gamla Stan och Riddarholmen kan man ha en viss användning för typiska hus. Mycket i Gamla Stan har ju tysk anknytning och husen har omisskännlig tysk anstrykning. Jag rotade fram lite tyska stadshus, de heter Stadthaus 3Et, Strab Stadthaus och WS Stadthaus som med små modifikationer och torde, ihop med Bengans "monumentalbyggnader", gå att plocka ihop området kring spåren. Tyvärr är neonreklamen på tyska men det går att fixa. Att fixa skyltarna på Strab Stadthaus var ganska enkelt. En test gick bra. Om detta uppfattas som Majestätsbrott - som leder till halshuggning på Stortorget bekymmrar mig föga. Har inte "Vänt i Häcken" råkat ut för det klarar jag mig nog ? Det är den kompakta tystnaden på detta Forum som är oroväckande ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-02-15 klockan 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... möjligen möjligt att gestalta ???
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Blir kanon, om man nu bara fick arslet ur vagnen och fortsatte på sitt lilla spårvagnsbygge.
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2004
|
![]()
Ser väldigt fint ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |