![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej jorgen3!
Vad Granders menar är att RW har långsam grafikmotor, inte hur tågen beter sig. Du anser hur tågen beter sig som leksaker håller jag inte med om. Det hänger mycket mer på tågskaparna hur de ska fungera på rätt sätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Sa han det i denna tråd eller nånannanstans..? För här nämner han bara spelmotorn, inte något om grafiken vad jag kan läsa.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Spelmotorn och grafikmotor är väl samma sak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nej, det är inte samma. Man kan säga att spelmotorn är det som t.ex. styr "simuleringseffekterna", så som tillsättningstid av bromsar, acceleration i förhållande till tågvikt, bana osv osv... Något som OR-folket deklarerat för länge sedan att man sätter stor vikt vid.
Grafikmotorn är det som tecknar upp det hela, med färger, skuggor, vad ska synas osv. Tråkigt att Granders upplever spelmotorn så dåligt. Men som jorgen3 påpekar, DTG:s inriktning är ju en speltitel. Och deras intresse är då att sälja så många engelska lok och banor mm. som möjligt eftersom det är det dom lever på. Då räcker det för dom att spelmotorn är "tillräckligt bra". Själv tycker jag att den grafiska återgivningen är mycket viktig för att det ska kännas rätt, bristerna till trots i RW. Och är man ute efter "the real thing" finns det ju alltid veteranjärnvägar där även du kan bli lokförare på riktigt. Jag hoppas dock på sikt att nån gång ska en utmärkt spelmotor och grafikmotor kunna hittas i en o samma simulator. Optimist som jag är, även om utsikterna för "den andra UR4-simulatorn" inte direkt är tjo o tjim just nu... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Aha, nu vet jag skillnaden mellan motorerna.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Jag själv blir sjukt störd att vissa tåg inte rullar i nerförsbackar.
Man måste köra tåget fast det är -10 promille. Gäller vagnar som man kan lasta och att de är lastade. En tidigare länk som påtalade detta Gummi snodds effekten på Långa godståg framför allt i rutten Canadian Mountain Passes: Revelstoke – Lake Louise. Där loket vad acceleration går 15 km/h fortare än baken på tåget och en stund senare är det tvärtom. Vid accelaration så är första kopplet glidit isär med 5 meter (hänger som i luften) Dessa fel är påtalade till Dovetail men de vägrar ändra. Gummisnodden kan man ändra själv men varför fixar inte Dovetail detta. Blir tokig. Plus de andra felen som jag påtalade tidigare som bromsen. Detta gör att jag sällen använder mig av Train simulator 2015 Open rails och Run8 är ju simulatorer, och förhoppningsvis Crosstie Studios i framtiden Tane hur agerar den, jag har ingen aning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
RW är ok att köra motorvagnar och lätta persontåg (6-7 vagnar). OR har mycket bra simulering av broms.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|