![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... blev det innan jag lämnar Grängesberg:
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hoppar du texturegrupper på dom?
Synd att du lämnar Grängesberg, så att Bt-loket blir bortglömt i något gammalt gruvhåll där.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
En annan sak är att du flyttat dörrarna fel
![]() Och av betydligt mindre problem: På sidan av SJ-loket står det 778, och i fronten står det 878, ganska lätt fixat. Fixade det t.o.m: http://jowahlen.se/xtemp/litt_ma.tga (bara å byta ut) Annars håller jag med Bengan, Bt-loket var ett häftigt lok! Men det är väl för att jag är otroligt förälskad i allt som har med TGOJ att göra... ![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2015-12-02 klockan 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... som Fredrik kämpade ihop för många år sedan och jag gjorde en hytt till för något år sedan, gick in i TANE med ett litet stavfel i texgroupen som var lätträttat. TANE är bra, väldigt bra!!!
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]()
Jag vet inte var du far efter, bifogar två bilder ett på mitt lok ett från verkligheten. Jag ser inget fel????
Citat:
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Försöker med en bild:
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2015-12-02 klockan 22:13. Anledning: Råka klicka på fel knapp... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Nu ser jag vad som hänt! Vid nån speglingsprocess har jag gjort fel - skall kolla upp detta. (ibland blir man fartblind när man bygger
![]() EDIT: Anledningen till att jag aldrig gett mig in i politiken är att inte kan skilja på höger och vänster ![]() Jag har pillat på SJ Ma REV och fick göra speglingar av korgarna i x-led + sidofönster, lister och räcken i y-led. Detta medförde att alla bokstäver och siffror på texturen måste spegelvändas. Kolla de två bilderna på SJ Ma REV så det är rätt nu !!! Om så ger jag mig på TGOJ-loken pss sedan.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-12-03 klockan 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ska inte klandra dig, förstår dig, du bygger ju i en sjuhelvetes fart, tror aldrig jag sett någon bygga ett helt lok så snabbt som du
![]() Men nu ser det mycket bättre ut!! ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|