![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... som komplement till STW Kontaktledningar. Dessa är loddade som stitched track, har build 3.3 och fungerar i bade TS2010 och TANE (och förmodligen i TS2012).
Man kan göra replace på de befintliga. Dessa 10 ledningar har STL istället för STW i början, annars samma namn. Loddningen gör att de är lika snälla mot GPUn som originalen. Loddningen är satt till lod-distance 1000m, low-detail 500 och high-detail 150 m. Detta betyder att över 1000m bort sätts de inte ut, mellan 500 och 1000m sätts de ut men lod2-meshen finns inte (detta för att GPUn skall sätta ut dom i god tid innan de blir synliga om man kör höghastighetståg). 150-500m bort sätts lod1 (som är en platt mesh) ut och från 0-150m bort sätts lod0 (3d-meshen) ut. dessa värden kan man ändra (skruva ned om man ser dåligt, och upp om man har Argusögon som Korvtiger). Jag kommer att ladda upp detta som ett paket och vore tacksam om ni synpunkterar här:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Stort tack för sladdarna Lennart
![]() Nu slipper man förhoppningsvis titta snett på dom gamla, knyckiga (eller vad man ska kalla dom) varianterna.
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
jag tolkar det som att dom fungerar att ersätta de gamla med. Men kolla gärna vidare så jag inte missat nåt!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Tack Lan!
Detta var efterlängtat. Ska testa och om jag hittar något att påpeka återkommer jag. ![]()
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
|
![]()
Hej Lan!
Har kollat dina vackra ledningar. Mycket mer realistiska än de gamla från STW. Hjälpkraftledningarna är kompletta men det saknas några olika typer av återledningar i den nedladdning jag gjorde kl 20.30 (10 nov). Det som saknas är dubbelledningar: 40 och 60m horisontal, 40 och 60m vertikal samt 40 och 60m vertikal-horisontal (vilka är övergångar mellan vertikal och horisontal ansättning vid stolparna). Det 3-dimensionella intrycket på nära håll är utmärkt och "loddningen" tycks fungera bra. För egen del tycker jag att den grå färgen är något för ljus, kanske ledningarna kunde gå mer mot mörkgrått/svart, för att harmonisera med de ursprungliga färgen på Tomas L:s STW-ledningar. Från hyttperspektivet spelar dock formen på hyperbolen större roll än färgen, så jag är väldigt nöjd och glad att du tog tid med detta jobb. ![]()
__________________
Trucken |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
Och kablarna i sej ser BRA ut, grovleken t.ex verkar överensstämma med verklighetens ledningar nu. MEN det konstiga ojämna "hänget" finns kvar, syns tydligt i vissa vinklar, men mindre i andra vinklar. Bifogar några bilder som förtydligar, så får du bedöma själv. Sen saknar jag återledning 40/60m DUBBEL, finns bara som enkel i ditt utförande.
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Ser ut som om de följer markens höjningar och sänkningar, testa att lägga till denna taggen i configen i track-containern:
adjust-cross-section-to-ground 0
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...Part_Container
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det var den hittills längsta taggen jag sett:
follows-ground-height-at-ends-of-mesh 1 som behövdes, bra med taggar som har namn som ger informtion om funktionen. Jag har gjort alla återledningar och lagt in denna nya tag. Ni kan väl testa och återkomma (jag kan ha missat nåt - det är 16 assets). Laddar upp nytt paket strax. EDIT: Denna tagg finns bara i build 3.7 och uppåt, blir error i TS2010. Jag tänker sluta försöka göra assets kompatibla från TS2010 och uppåt ![]() Nu konsentrerar jag mig på TANE ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-11-11 klockan 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|