![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... eller också ligger alla i hängmattan "och låtsas som det regnar" eller skiter fullständigt i Trainz
![]() Men jag bygger väl vidare tills alla utom jag avvikit från detta forum: En bild från "framsidan". ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det har väl inte gjort annat än regnat hela sommaren höhö
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
hm som sagt släppt trainz har jag inte men är mitt i mega renovering... MEN jag gissar på Hallsberg?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Är det inte "Vita huset", BJs stationshus i Göteborg?
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
att jag inte såg det?! jösses kör förbi den kåken varje dag till och från jobbet ju!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Där ser man! Jo det är tänkt att bli BJ Gbg. Vi Göteborgare är så vana vid "vita huset" att vi inte tänker på att det var en STOR station en gång.
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Aha! Så långt kom jag aldrig i mina funderingar. Även om jag visat huset flera gånger för utsocknes besökare, som aldrig hört talas om detta. Letade istället på andra platser som Katrineholm, Norrköping, Halmstad m.fl. men det var ju fel. Dock satte det igång en febril sökverksamhet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... att "Vita Huset" inte ligger i Washington utan i Bergslagsparken i Göteborg
![]() Framsida och Baksida enl. gängse nomenklatur:
![]() |
#9 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]() Citat:
BJ:s stationshus ser kanon ut och är väl det som närmast påminner om Stockholms i Trainz, så nu behöver jag inte att oro mig för att hitta en likvärdig byggnad.
![]() |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... blir alla katter grå - men inte BJ Gbg. Lyckades få till en plausibel nightmesh och textur till slut (som även fungerar i TANE, se min TANE-tråd).
Återstår att släcka ner ett antal fönster (vilka? Vad tycker publiken ![]() De sista detaljerna som trappor, lyktor, resgodsavdelningen på ena gaveln m.m.
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Mycket läckert. Känner mig förflyttad till en gången tid. Här kommer en del fina BJ - produkter att passa perfekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citat:
Men du har slarvat med mappningen, tycker att det är synd på en så snygg byggnad. .
![]() |
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... men jag är ju ingen fasadklättrare, som du, längre
![]() Skall titta på det! Bergslagernas är nog i rätt skala, frågan är om din ketchpmodell är det? Jaha fasadklättrare Bengan, du hade FEL ![]() Så går det när man bygger stort med dålig synskärpa ![]() Ny i DL:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-18 klockan 18:53. Anledning: check |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
Jag tror nog det stämmer, huvudbyggnaden på BJ Gbg är 70 m lång, medan de mätningar jag gjort i GE säger att SJ Sthlm är 160 m lång.
Bifogar GEbild. Jag gjorde en hel det shots från GE som jag skickar till dig Bengan. Upptäckte att man kan exportera en modell från sketcup direkt till 3DS och sedan ta in den i 3DMax. Detta öppnar möjligheter och man slipper Ruby: EDIT: Jag ställde BJ framför SJ och skalade sedan SJ till mått jag tog bland bilderna. Jag tror "ketchup"-modellen var för hög!? Vad tycker ni som stryker runt Sthlm C till vardags ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-08-19 klockan 16:50. Anledning: Noggrannare uppmätning |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|