![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Någon som siter på låttitlat/Grupper som har gjort någon låt om tåg?
Här är två som jag kommer på Saxon:Princess of the night. Man käner riktigt kraften i ångloket som den handlar om. Suzi Quatro:48 Crash. Har för mig att den handlar om en tåg olycka i USA med naturligtvis Tåg 48. Är inte riktigt säker kan ha fel. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
75Ton heter en låt som handlar om ett RC-Lok. Den fanns att ladda ner men kommer inte ihåg vart i från.
MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Sj Gammle vän
![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Här finns 75 Ton stål av Baron Bult: http://www.irsta.nu/filer/75ton.mp3 !! Ta även en titt av övriga Irsta.nu!!
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Moderator
|
![]()
Inte vad jag har för mig!
MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Alf Robertson - Det går flera tåg
Med vänliga hälsnignar DJTimboy ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
One Way ticket(kommer inte ihåg vem som gjorde låten)
Björn N |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Här nedan ett textutdrag ur tidernas järnvägslåt; vill du veta mer sök på Googles: Chattanooga Choo Choo. Om du går till
http://ingeb.org/songs/pardonme.html kan du till och med höra låten och sjunga med. wilburt Pardon me, boy Is that the Chattanooga Choo Choo? Track twenty-nine Boy, you can gimme a shine I can afford To board a Chattanooga Choo Choo I've got my fare And just a trifle to spare You leave the Pennsylvania Station 'bout a quarter to four Read a magazine and then you're in Baltimore Dinner in the diner Nothing could be finer Than to have your ham an' eggs in Carolina When you hear the whistle blowin' eight to the bar Then you know that Tennessee is not very far Shovel all the coal in Gotta keep it rollin' Woo, woo, Chattanooga there you are There's gonna be A certain party at the station Satin and lace I used to call "funny face" She's gonna cry Until I tell her that I'll never roam So Chattanooga Choo Choo Won't you choo-choo me home? Chattanooga Choo Choo Won't you choo-choo me home? Edited by - wilburt on 10 February 2003 17:05:09 |
![]() |
#10 |
Moderator
|
![]()
Vilken låt du har hittat!
![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokförare
|
![]()
Hallå!
Barcode Brothers - Train....är ju rätt så bra...om man gillar låtar med lite tryck i!...(= Mvh//Christoffer ![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
- Eller varför inte "Steam" med Peter Gabriel, från plattan "US".
Den handlar inte om tåg, men videon till "Steam" är full med ånglok. ![]() "give me steam...." /R o g e ® Mvh R o g e ® ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Tycker definitift att Saxon:Princess of the night. Är den bästa Låten om ånglok hitils. Man käner riktigt kraften från loket i låten.
Fast å andra sidan så har jag inte hört alla låtar änu. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Senior Member
Reg.datum: Dec 2001
|
![]() Citat:
sen finns det take the A train med duke ellington.Long train running med något band.noice hade någon låt om tunnelbanan.crazy train med ozzy.nu kan jag inte fler. /stefan |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
Det finns också en visa, som beskriver en snabbresa tur&retur Sthlm(?)-Malmoe(?). Olle Adolfsson eller Demert kanske. Någon som minns vad den heter? Vi har diskuterat den här men kan inte komma på mer.
wilburt |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|