Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-01-15, 20:46   #34
granders
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
Standard

Jag lyckades lösa problemet med en kombination av alla era förslag!

I Hultsfred finns tre plankorsningar som är väldigt nära varandra, två är dubbelspåriga och en är enkelspårig.

Jag löste det genom att låta en av de två tvåspårskorsningarna ha sina kryssmärken länkade till den andra korsningen. På så vis slapp jag sätta ut en länk på väg nr 2 som alltså är i mitten.
Väg nr 3 fick sin länk direkt efter den första och hinner således fälla innan man kommer fram.
Bommarna på väg 2 fick alltså vara static objects, men det gör inte så mycket! Huvudsaken är körningen och realismen. Det är inte särskilt trevligt att blåsa 80 knyck mot en plankorsning som inte hunnit fälla. Tack för svaren allihop!
granders besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Taggar
rw-rutter

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009