![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
|
![]()
Men herrejävlar att det skall bråkas om allt, det är en Beta, konstruktiv kritik som gäller just betan tages säkerligen tacksamt emot av skaparna, hyttutformning, målningar etc har väl inget med detta att göra. Detta är betamodellen, vad funkar och vad funkar inte, det vill skaparna veta.
Jag är jäkligt glad för att få äran att testa modellen, jag anser nämligen att dess skapare är de skickligaste som finns i hela RW branshen, endast TTB kommer i närheten. T44an är ett strålande exempel på detta och den är gratis! Få kommer i närheten när det gäller realism, känsla och grafik!!!!!
__________________
Mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Adde, det handlar inte på något sätt om att jag inte vill ha kritik på mina lok och vagnar.
Men att hytten inte är färdig, det vet jag om. Att loket inte har eget ljud, det vet jag också om. Allt du påpekade kring loket är saker vi var väldigt medvetna om vid släppet. Om du stöter på något som inte fungerar som det ska, rapportera det. Det är sådant vi behöver veta. Inte att hytten är skit. Totte: Jag har under en längre tid kännt att nivån på forumet sjunkit och att folk inte längre tar sin tid att visa sin tacksamhet för att folk lägger tid på att göra saker och dela med sig av dem. Jag har alltid uppskattat ditt arbete med simulatorerna, ändan sedan MSTS, och du är en av dom starkaste drivkrafterna detta forumet har kvar nu för tiden. Tyvärr tror jag att jag har tappat orken att hänga kvar på det här forumet, efter mycket olika saker som har hänt. Jag kommer fortsätta bygga saker för simulatorn, men jag vet inte om dom kommer att dyka upp för någon annans användning. Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2014-12-29 klockan 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 847
|
![]()
Hej!
Hur blir det med höjden av buffertarna? Basses vagn eller Ma? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]() Citat:
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 17
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 420
|
![]()
Vid start så drar jag på 100% och ganska snabbt gå tillbaka till 50% innan den når 400A. Vid cirka 30 km/h så ökar jag på 100% igen till önskad hastighet. Om jag vill sänka hastigheten utan att använda bromsen så minskar jag till 0% och sen väntar några sekunder tills jag ökar på till 100%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
I verkligeheten (och ja, jag vet att det är svårt att efterlikna i simulatorn) så är de fyra lägena 0, nedstyrning, mitten och uppstyrning. Det innebär att man justerar gaspådraget genom att i grunden ha den på mitten när man kör och sedan justera ner och upp från 0 till max ampere. Från 0 till max har jag för mig att det tog kanske 8-11 sekunder för mekaniken att styra. Det innebar att man i god tid innan man börjar broms styr ned till noll.
Om man bromsar innan man styrt ned så slår huvudbrytaren i loket ifrån och man fick trycka i den igen. 0 används när man står still och bara där kan man lägga om från fram till back. I alla andra lägen så finns det en 'grunddragkraft' då loket hoppar från noll till läge tre så fort du lämnar nollan. Dessa typer av lok (Ma-lok och Mg-lok) kallades för uppsidesreglerade lok. Man reglerar högspänningen istället för lågspänningen.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Aha! Jag kände väl igen tekniken något från VirtualRailroad's BR111, som har samma typ av körteknik. Inte det enklaste att styra, men man kan växla direkt till 0 i farten om man vill sluta accelerera direkt, men då kan det bli lite problem efter ett tag...
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
|
![]() Citat:
Lite knepigt att köra till en början men efter ett tag sitter det som en smäck! ![]()
__________________
![]() Mvh, Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 847
|
![]()
Hej!
Jag vet inte om du redan vet om buffertarna. Jag jämförde med RC och se vad skillnad blev enligt bilden. Hoppas du inte blir arg på mig. Upptäckte lokets hjul svävar något över spåren om man tittar nära på dem.
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-12-29 klockan 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|