|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | |
|
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
Citat:
Skillnaden mellan 8 och 16 Gb är cirka 700 kr. Visst, det är en lyx att ha detta. Min dator drar dock t.ex. 6Gb nu men jag är ju ingen normalanvändare å andra sidan... Men att lämna minnesplats öppen för utbyggnad tycker jag ändå är en klok politik. Jag har två gånger fått köpa nytt minne för att jag råkade fylla platserna - t.ex. när jag gick från 2 - 4 Gb ram. Då hade jag av missag 4x512mb och det innebar att jag fick lov att byta ut hela klabbet till 4x1Gb (vilket jag har för mig var max vad det moderkortet tog). Tyvärr följer jag inte mitt eget råd kring detta utan sitter själv fast i minnet på den här datorn - gudskelov behöver jag inte mera ram just nu. ![]() Men visst, jag håller med om att det är lyx. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 45
|
Jag vet inte riktigt vad jag tänkte lägga mig på för budget, men det verkar som att det blir runt ca7-8 tusen.
Intel7 procesor och gforce 770, kanske kan vara nåt. Tänkte att jag skulle få kanon grafik för en gångs skulle då jag ändå ska köpa en ny dator. //Johan Gustafsson |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
7-8000 är ok för en dator, men skippa I7 om det är en speldator du är ute efter. I5 räcker och blir över!
Följ dock det andra, bra grafikkort, mycket minne och ssd..
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 45
|
Hittade en dator som kanske kan vara nåt, är osäker påom hd är av ssd typ eller inte.....
http://www.netonnet.se/art/dator/sta...s/206426.2003/ //Johan Gustafsson |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Citat:
Har du kollat köpråd tråden på Sweclockers? Där kan man få bra tips: http://www.sweclockers.com/forum/86-...atorer-koprad/ Kolla också Dagens fynd tråden!
__________________
Mvh Pirpen |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 45
|
Hur mycket skilljer det igentligen i laddtid på en vanlig hd och en ssd.
Hur inverkar det på trainsimulator //Johan Gustafsson |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
|
Citat:
Sålde dock min ena ssd, för att kunna köpa en 3 TB lagringsdisk. Nu får spelen vara på en Western Digital Black 500 GB. Men när jag får råd kommer jag köpa en stor ssd och ha spelen på.. Såhär ser min dator ut nu: Cpu: I5 3570K Cpu fläkt: Hyper 212 EVO Minne: 12GB (2x2+2x4) Corsair 1333MHz Moderkort: MSI Z77A-G43 Ljudkort: Asus Xonar DGX Ssd: Samsung 830 SSD 128GB Hdd: Seagate 3TB Hdd: WD Black 500GB Grafikkort: Gigabyte GTX670 Chassi: FD Define R3 Nätdel: Corsair GS 600W Logitech K400r tangent-bord Seagate 1TB USB3 extern hårddisk Xbox360 wireless control (2st.) Xbox360 GH3 gitarr Logitech Z623 högtalare LG LD650N 55" lcd-tv Jag är väldigt nöjd med den och alla spel fungerar bra på högsta eller näst högsta inställningarna!
__________________
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2014-08-24 klockan 18:09. |
|
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|